اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته پژوهش؛

زنگ پژوهش در کرمان نواخته شد

خبرگزاری فارس: هفته پژوهش با نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان پسرانه نمونه خاص فرهنگ کرمان آغاز شد.

زنگ پژوهش در کرمان نواخته شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عباس اطهری‌نیا معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان صبح امروز در آیین نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان پسرانه نمونه خاص فرهنگ کرمان اظهار داشت: برگزاری چنین مراسم‌ نمادینی، سرآغاز انجام کارهای بزرگ در زمینه تحقیق و پژوهش است.
وی بیان کرد: بحث پژوهش‌محوری و پژوهش‌باوری به عنوان مسئله اساسی در همه کارها به ویژه آموزش و پرورش باید مدنظر باید و در این زمینه اندیشیده شود.
اطهری‌نیا با بیان اینکه پژوهش‌محوری به عنوان یکی از کلیدی‌‌ترین مباحث در آموزش و پرورش آغاز شده است، افزود: از سال گذشته در تشکیلات آموزش و پرورش در تمام ادارات درجه یک استان کرمان، معاونت پژوهش راه‌اندازی شده است.
وی عنوان کرد: در 32 منطقه آموزش و پرورش استان کرمان، کارشناس پژوهشی مستقر شده که اهمیت و محوریت تحقیق را به اثبات می‌رساند.
اطهری‌نیا کرمان را جزو نادرترین استان‌های دارای پژوهشکده تعلیم و تربیت معرفی کرد و بیان داشت: رتبه‌های ارزشمندی در سطح دنیا و جشنواره خوارزمی توسط دانش‌آموزان ما کسب شده که نتیجه فعالیت‌های پژوهشکده است.
وی با اشاره به فعالیت 19 پژوهشکده دانش‌آموزی در استان کرمان تصریح کرد: تمام نتایج و حاصل کار دانش‌آموزان در این پژوهشکده‌ها به تعلیم و تربیت ارائه می‌شود.
اطهری‌نیا خاطرنشان کرد: سال جاری در انتخاب معلمان نمونه، پژوهشگری به عنوان امتیاز خاص در نظر گرفته شد و این موارد همه دال بر اهمیت بحث تحقیق و پژوهش است.
وی با اشاره به حضور 14 هزار معلم پژوهشگر در استان کرمان گفت: 27 هزار دانش‌آموز استان کرمان نیز در حیطه پژوهش فعالیت دارند.
اطهری‌نیا بیان کرد: 100 معلم و یک‌هزار و 200 دانش‌آموز مخترع که ثبت اختراع داشته‌اند از افتخارات دیگر آموزش و پرورش استان کرمان است.
وی بیان کرد: همچنین بیش از 20 هزار جلد کتاب پژوهشی در استان کرمان تهیه شده است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول