اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

طرح‌های پژوهشی نیازسنجی شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های پژوهشی باید مورد نیاز سنجی قرار گیرند.

طرح‌های پژوهشی نیازسنجی شوند
حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: طرح‌های پژوهشی مورد نیاز سنجی قرار گیرند تا در جامعه کاربرد بیشتری داشته باشند.
وی بر کاربردی بودن پژوهش‌ها تاکید کرد و افزود: زمانی که طرح‌های پژوهشی کاربردی ارائه شوند در پیشرفت و آبادانی کشور نیز نقش موثری خواهند داشت.
این مسئول با بیان اینکه در سال جهاد اقتصادی قرار داریم و لازم است تا در این زمینه همتی مصاعف به کار ببریم، خاطرنشان کرد: در سال جهاد اقتصادی باید در عرصه پژوهشی نیز گام‌های موثری برداشته می‌شد و خوشبختانه در بسیاری از موارد شاهد برداشتن چنین گام‌هایی در کشور بودیم.
ذاکر با اشاره به اهمیت پژوهش، تصریح کرد: آموزش در کنار پژوهش نقش محوری می‌تواند داشته باشد چرا که در صورت درست نبودن آموزش‌ها بدون شک پژوهش‌ها نیز کاربردی و اصولی نخواهد بود.
وی با بیان اینکه نیازسنجی طرح‌هایی که توسط پژوهشگران ارائه می‌شود باید در ابتدا مورد بررسی قرار گیرد و اگر صرفه اقتصادی داشت مطالعه و اجرایی شود، اظهار داشت: در مواردی شاهد هستیم که هزینه‌های کلانی برای انجام کارهای پژوهشی هزینه می‌شود ولی به دلیل اینکه نیازسنجی نشده‌اند در کشور جنبه کاربردی پیدا نمی‌کنند.
این مسئول با بیان اینکه این طرح‌ها باید با کمترین هزینه انجام گیرند، اظهار داشت: ارائه طرح‌ها زمانی می‌تواند نفع بیشتری برای جامعه داشته باشند که در ابتدا کاربردی بوده و در مرحله دوم با هزینه کمتری به نتیجه مطلوبی دست یابد.
ذاکر دوری از هرگونه اصراف در هزینه‌کرد برای مطالعه و اجرایی کردن کارهای پژوهشی را خواستار شد و اعلام کرد: در این زمینه دولت در سال‌های گذشته حمایت‌های خوبی از پژوهشگران دارد.
نماینده مردم ارومیه افزود: پژوهشگران باید جنبه کاربردی طرح‌ها را بیشتر مورد نظر قرار داده و در راستای عملیاتی شدن این طرح‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول