اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه:

نبود بانک اطلاعاتی مهم‌ترین معضل حوزه پژوهش است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه گفت: نبود بانک اطلاعاتی برای پژوهشگران سبب شده که این قشر از اکتشافات یکدیگر بی‌اطلاع باشند.

نبود بانک اطلاعاتی مهم‌ترین معضل حوزه پژوهش است
مریم اسلام‌پناه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به اینکه پژوهش در جامعه ما جایگاه کیفی به دست نیاورده است، خاطرنشان کرد: بی‌اعتمادی به یافته‌های پژوهشی و نبود بانک اطلاعاتی از مشکلات موجود در پژوهش است. 
وی مدیریت نشدن صحیح پژوهش و نبود اعتبارات کافی در این حوزه را از دیگر مشکلات دانست و خاطرنشان کرد: پژوهش‌ها براساس اولویت‌بندی صحیح نیست و برخی از مدیرانی که در راس هرم قرار دارند از تخصص لازم برخوردار نیستند.
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مدیران حلقه اتصال بین دانشگاه و مراکز اجرایی هستند، در مورد حل مشکلات موجود در حوزه پژوهش گفت: راه‌اندازی نظام اطلاعاتی مناسب برای پوشش تحقیقات، ایجاد ساز و کار لازم برای حمایت از پژوهش، تقویت بینش ملی نخبگان و افزایش میزان رقابت شغلی از جمله راهکارهای موجود در این حوزه است. 
اسلام‌پناه افزود: بنیاد ملی نخبگان کرمانشاه طبق برنامه کارگروه استانداری، یکی از اعضای فعال در هفته پژوهش برای شرکت در نمایشگاه است.
وی با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان ارزیابی عملکرد نمایشگاه و برنامه‌های مختص هفته پژوهش را بر عهده دارد، تصریح کرد: وظیفه بنیاد ملی نخبگان انجام فعالیت‌هایی برای تقویت مراکز علمی پژوهشی و دانشگاه‌هاست. 
اسلام‌پناه حمایت از تیم رباتیک استان را از اقدامات مستقیم بنیاد ملی نخبگان برشمرد و ادامه داد: ساختار شرکت‌های تعاونی دانش بنیان بر مبنای دانش نوآورانه و فناوری جدید که در نتیجه سبب تولید علم و ثروت شود، بوده که از فعالیت‌های پژوهشی غیرمستقیم بنیاد نخبگان است. 
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه افزود: این تعاونی متشکل از هفت نفر بوده که چهار عضو آن دارای مدرک بالاتر از لیسانس و سه عضو دیگر آن دارای مدرک لیسانس در حیطه‌های مختلف علمی هستند و با همکاری اداره تعاون، پارک علم و فناوری کرمانشاه، اداره صنایع و غیره فعالیت می‌کند. 
وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های شرکت تعاونی برای تولید علم و در نهایت ایجاد اشتغال بوده و حلقه اتصال مبانی نظری و پژوهشی است، ادامه داد: تاکنون هفت طرح به این شرکت ارسال شده که در حال بررسی است. 
اسلام‌پناه ادامه داد: تشکیل شبکه علمی متخصصان دانشگاهی، افزایش تعهد و ماندگاری آنان در کشور و ترویج فرهنگ اخلاق حرفه‌ای در پژوهش از جمله راهکارهای لازم برای حل مشکلات در پژوهش است. 
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه برای خلاق کردن دانش‌آموزان در مدارس لازم است سیستم آموزشی فراگیرمحور باشد، تصریح کرد: با پژوهش‌مدار کردن مطالب کتب درسی و تربیت و تقویت ذهن خلاق دانش‌آموز می‌توان به نتایج قابل قبولی در زمینه پژوهش رسید.
اسلام‌پناه با اشاره به اینکه علاوه بر دانشجویان، افراد علاقمند باید در کارگاه‌ها از دستاوردهای پژوهشی برخوردار شوند، گفت: هدف کلی در زمینه پژوهش پیشرفت در همه زمینه‌ها و ایجاد اتصال و ارتباط بین مراکز علمی، صنعتی و خدماتی است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول