اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

پژوهش‌ها باید کاربردی شوند

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان با تأکید بر بسیج امکانات موجود و ایجاد فضای پژوهشی گفت: باید پژوهش‌ها را به سمت کاربردی و رفع نیاز جامعه هدایت کرد.

پژوهش‌ها باید کاربردی شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، کریم مهرشاد صبح امروز در مراسم نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان پسرانه نمونه فرهنگ مرکز استان اظهار داشت: باید به این باور رسید که هیچکس در کنار آسایش و راحتی به موفقیت نمی‌رسد، اگر در تنگناها حرکت کردیم، پیروز هستیم.
وی ملت ایران را دارای پیشینه فرهنگی خوب و مؤثر دانست و بیان کرد: ریشه‌های علم در ایران است و ایرانیان در همه تحقیقات و پژوهش‌های عالم هستی نقش داشتند.
مهرشاد تصریح کرد: اما انقلابی که در ایران رخ داد، موجب شد جبهه متحدی در برابر آن قد عَلم کند و زمینه شکوفایی استعدادهای ما فراهم شود.
وی با بیان اینکه تحریم‌های دشمن برای ایران سبب خیر شده است، گفت: در پرتو جمهوری اسلامی و به دلیل اینکه می‌خواستند جلوی پیشرفت ما را بگیرند، به رشد و تعالی رسیده‌ایم.
مهرشاد خاطرنشان کرد: با اتکا به دانش خودمان به پیروزی‌هایی رسیده‌ایم که برای دشمن قابل باور نیست.
وی بیان کرد: به واسطه همین تلاش‌ها و اعتماد به خود بود که توانستیم هواپیمای پهپاد آمریکا را در ایران فرود آوریم، این حقیت چیزی به غیر از پژوهش و تحقیق نیست.
مهرشاد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشمندان و جوانان ایران اسلامی عنوان کرد: اگر افتخاری در جهان کسب کرده‌ایم به واسطه همین هدایت‌ها و روشنگری‌هاست.
معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کرمان گفت: در افق 20 ساله جمهوری اسلامی، ایران باید سرآمد کشورها باشد و این امر با تلاش و تحقیق میسر می‌شود.
مهرشاد دانش‌آموزان را سربازان خط تحقیق و پژوهش دانست و افزود: اگرچه ثمره کار ما در دست جهان قرار می‌گیرد، اما با نام ایران به ثبت می‌رسد.
وی بیان کرد: پژوهش را باید به عنوان یک امر ارزشی در نظر داشت، محدودیت‌های مادی را نباید دید.
مهرشاد با تأکید بر بسیج امکانات موجود و ایجاد فضا برای پژوهش خاطرنشان کرد: دبیران و اساتید باید پژوهش‌ها را به سمت کاربردی و رفع نیاز هدایت کنند.
وی اذعان کرد: در کنار توسعه علمی، توسعه دینی، اخلاقی و معنوی را نیز نباید فراموش کرد، هزینه‌های زیادی صرف آموزش و فضای فرهنگی می‌شود تا نخبگان و پژوهشگران به ثمر برسند.
مهرشاد گفت: اگر تقوا، اخلاق و معنویت در کنار همه استعدادها رشد داشته باشد، همه سختی‌ها را تحمل کرده و به نتیجه می‌رسیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول