اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهبندان:

قران راه سعادتمندی جوانان است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهبندان گفت: دوران نوجوانان و جوانی بهترین دورانی است که نسل جوان جامعه می‌توانند به قرآن روی آورده و با آن زندگی سعادت‌مند شوند.

قران راه سعادتمندی جوانان است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی صبح امروز در جلسه شورای نهضت ملی حفظ قرآن کریم (نور) شهرستان نهبندان اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم صراط مستقیم و خیر و شر را به انسان معرفی و وی را از منکرات منع و به معروفات سفارش کرده است.
وی ادامه داد: در باب قرآن در مرحله نخست باید بگویم که حتی قرائت قرآن نیز ثواب و اجر بالا دارد و در جای خودش نیز باید به حفظ و تفسیر قرآن نیز بپردازیم.
امام جمعه نهبندان ضمن تأکید بر آنکه تمامی افراد به ویژه نسل جوان باید بیشتر با قرآن مأنوس شوند، تصریح کرد: دوران نوجوانان و جوانی بهترین دورانی است که نسل جوان جامعه می‌توانند به قرآن روی آورده و در پناه آن زندگی سعادت‌مندی را برای خویش رقم بزنند.
خزاعی از قرآن کریم به عنوان بهترین و برترین راهنمای بشر یاد کرد و افزود: خانواده‌ها و مسئولان باید بیشتر از گذشته در باب نهادینه شدن فرهنگ قرآن و حفظ این هدیه آسمانی بکوشند.
وی فراهم کردن زمینه‌های لازم و مناسب و سیاست‌های تشویقی را برای مأنوس شدن جوانان به قرآن کریم بسیار موثر دانست و یادآور شد: باید کاری کنیم که نوجوانان و جوانان جامعه بهتر و با اشتیاق به سمت قرآن گرایش پیدا کنند.
امام جمعه نهبندان طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم (نور) را یکی از برنامه‌های بسیار ارزنده و خوب وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: این طرح در راستای تحول بنیادین و فرمایشات مقام معظم رهبری است.
خزاعی اظهار داشت: تحول بنیادین و طرح‌ها زیر مجموعه آن مورد تاکید ولایت فقیه است که باید در نظام آموزش و پرورش اجرایی شود که این طرح‌ها به ویژه طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در بنیه دینی و معنوی دانش‌آموزان تاثیر به سزایی دارد.
وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح در شهرستان باید مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس استعدادیابی را در بین دانش‌آموزان انجام و از حافظان و عاملان قرآن حمایت و سبب تشویق و ترغیب آنان شوند.
امام جمعه نهبندان تصریح کرد: این طرح ارزشی باید به تمامی اقشار جامعه تسری داده شود و در جامعه به طور صحیح فرهنگ‌سازی و نهادینه شود.
خزاعی با بیان اینکه مدارس و فضاهای آموزشی بهترین امکان و فضاها برای ترویج و تبیین فرهنگ‌ها به شمار می‌روند، افزود: شایسته است که تمامی فرهنگ‌ها در جامعه اسلامی به ویژه فرهنگ نماز، قرآن و اهل بیت(ع) در سنین نوجوانی و جوانی تعمیق و نهادینه شود.
وی گفت: به فرموده خداوند در قرآن همانگونه که نماز انسان را از زشتی و ارتکاب گناهان باز می‌دارد نیز قرآن و عمل به مفاهیم آن هم عامل بازدارنده در برابر انجام منکرات است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول