اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی اصفهان خبر داد:

راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی میوه‌ و تره‌بار در اصفهان

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان گفت: کارخانه بسته‌بندی میوه‌ و تره‌بار طی ماه‌های آتی در استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی کارخانه بسته‌بندی میوه‌ و تره‌بار در اصفهان
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا همتی ظهر امروز در نشست مشترک انجمن، شعب و اعضای خانه صنعت و معدن استان اصفهان با نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان، اظهار داشت: اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان از سال 1377 تحت نظارت اتاق بازرگانی استان شکل گرفت که از جمله اقدامات مهم آن هم راه‌اندازی نخستین cargo terminal بخش خصوصی در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در کشور بود.
وی ادامه داد: از دیگر اقداماتی که در راستای افزایش صادرات این نوع محصولات در استان اجرایی می‌شود، افتتاح کارخانه بسته‌بندی میوه و تره‌بار در استان در ماه‌های آتی است.
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان افزود: استان اصفهان با توان بالایی در تولید گل‌های زینتی توانسته است بیش از 60درصد سر شاخه گل رز کشور را تأمین کند.
وی با اشاره به اینکه حضور در قاره آفریقا تجربه‌ای موفق در زمینه تجارت محصولات کشاورزی از سوی بازرگانان اصفهانی بوده است، بیان داشت: هر جا که ما به عنوان سرمایه‌گذار حضور داریم کانون بحران است اما باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد.
همتی با بیان اینکه بیشترین میزان واردات و صادرات ما به کشورهای حاشیه میانه است، افزود: به بازارهای آسیایی نمی‌توان چندان امیدوار بود چرا که بیشتر این کشورها حتی عراق منابع عظیمی برای تولید فراهم کرده‌اند و حرفی برای گفتن در این عرصه دارند.
وی تصریح کرد: کشور چین با شناخت فرصت‌های سرمایه‌گذاری به این واقعیت دست یافته است که حضور در قاره آفریقا بسیاری از زمینه‌های شغلی را برای آنها فراهم می‌کند که در همین راستا 100 دهکده از سوی چینی‌ها در قاره آفریقا ساخته شده است.
نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان محصولات کشاورزی استان اصفهان در ادامه از حضور پررنگ لبنانی‌ها در قاره آفریقا گفت و اظهار داشت: تمامی هتل‌ها و کارخانه‌هایی که در این قاره ساخته شده است متعلق به لبنانی‌ها است.
وی دلیل حضور لبنانی‌ها در این منطقه را جنگ 70 سال پیش در لبنان و مهاجرت آنها به این قاره عنوان کرد و افزود: گرچه لبنانی‌ها در بسیاری از مسائل اعتقادی با ایرانی‌ها مشترک هستند اما در تسخیر بازارهای آفریقا به شدت با ایرانی‌ها رقابت می‌کنند.
همتی ادامه داد: استان اصفهان حدود پنج سال درگیر خشکسالی بود که با بارندگی‌های اخیر باز هم نمی‌توان به رفع این معضل امیدوار بود.
وی به کاهش امنیت غذایی استان از 96درصد به 72درصد اشاره کرد و گفت: اگر وضعیت به همین صورت ادامه داشته باشد در بخش کشاورزی شاهد خلا هستیم.
این تولیدکننده نمونه استان افزود: تکنولوژی ایران از قاره آفریقا بسیار پیشرفته‌تر است به گونه‌ای که وضعیت زندگی آنها در حال حاضر با شرایط زندگی ایرانیان در دهه 30 و 40 برابری می‌کند.
وی با اشاره به اینکه 61درصد از جمعیت کشور سیرالئون که فرصت‌های بسیاری از نظر کشاورزی برای ایرانیان دارد مسلمان‌ هستند، اظهار داشت: هم‌اکنون در حوزه‌های ریخته‌گری، صنایع پلاستیکی، تولید لوله پولیکا و کاشی و سرامیک زمینه‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری صنعت‌گران اصفهانی وجود دارد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول