اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اتوبوس‌های کارخانه سبلان اردبیل وارد بازار می‌شود

خبرگزاری فارس: اولین اتوبوس تولید شده در کارخانه اتوبوس‌سازی سبلان اردبیل ظرف 45 روز آینده وارد بازار و رقابت‌های تجاری می‌شود.

اتوبوس‌های کارخانه سبلان اردبیل وارد بازار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل اظهار داشت: این کارخانه در ماه‌های گذشته جز سوله و اسکلت نیمه‌کاره به چیزی شبیه نبود که با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده در چند ماه اخیر زمینه برای احداث و راه‌اندازی آن فراهم شده و تولیدات آنها 45 روز آینده با وعده مسئولان این کارخانه روانه بازارمی‌شود.
سید حسین صابری ایران را یکی از مهم‌ترین کشورهای آسیایی در تولید خودروهای تجاری برشمرد و گفت: با راه‌اندازی کارخانه اتوبوس‌سازی اردبیل، این استان در بازار جهانی خودرو ورود پیدا کرده و سهیم می‌شود.
وی بیان داشت: روزی که کلنگ احداث کارخانه خودروسازی سبلان به زمین زده شد کسی باور نمی‌کرد که این عزم جدی باشد و به ثمر بنشیند که این کار در چند روز گذشته با یک پیگیری دلسوزانه به ثمر نشست.
این مسئول به شرایط مناسب تولید اتوبوس در ان کارخانه اشاره کرد و گفت: اتوبوس تولید شده در اردبیل از قابلیت منحصر به فردی برخوردار است به طوری که توان و شتاب این خودرو از خودروهای مشابه خود بالاتر بوده و این خود یک مزیت خاص به شمار می‌رود.
صابری اضافه کرد: کارخانه اتوبوس‌سازی سبلان اردبیل با هدف رونق صنعت و افزایش اشتغالزایی با ظرفیت هزار دستگاه در سال در حال احداث است.
استاندار اردبیل توان اشتغال این کارخانه را 2 هزار نفر در یک شیفت کاری اعلام کرد و افزود: تا کنون برای احداث این کارخانه در فاز اول بیش از 40 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی ضرورت راه‌اندازی کارخانه‌های تولید قطعات این خودرو را نیز به عنوان یک خوشه صنعتی کارآمد یادآور شد و گفت: مونتاژ موتور، شاسی و دیگر قطعات این خودرو می‌تواند زمینه راه‌اندازی چند کارخانه و اشتغال هزاران بیکار را در استان سبب شود.
این مسئول ادامه داد: این کارخانه به لحاظ تکنولوژی نوین و خط تولید معروف در کشور منحصر به فرد است به طوری که  صاحبان این کارخانه توانسته‌اند استاندارد یورو پنج را کسب کنند.
صابری تصریح کرد: با رعایت این استانداردها زمینه برای صادرات تولیدات این کارخانه به کشورهای اروپایی و امریکایی فراهم شده به طوری که تلاش می‌شود امکان تولید قطعات آن در داخل کشور فراهم شود.
وی نیروی کار ارزان، توان رقابتی تکنولوژی وارد شده با حضور خودروسازان داخلی و خارجی را با هدف صادرات به قیمت عالی از جمله مزایای احداث کارخانه خودروسازی سبلان اعلام کرد.
استاندار اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی مدیران این کارخانه نسل دوم اتوبوس‌ها نیز با امکانات ویژه در حال طراحی و تولید نهایی است که از مزیت‌های مختلف آن می‌توان به پایین بودن کف اتوبوس در ورودی بدون پله، امکانات حمل و قرار گرفتن ویلچر در اتوبوس و قفل شدن آن و امکان قرار گرفتن برانکارد برای حمل بیمار و تعبیه رمپ‌های ورودی و خروجی برای وارد شدن ویلچر اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صابری خاطرنشان کرد: با توجه به آمادگی موجود در کشور برای قطعه‌سازی و استفاده از توان داخلی 85 تا 90 درصد قطعات این اتوبوس قابلیت تولید در داخل کشور است که راه‌اندازی کارخانه‌هایی در این زمینه می‌تواند یک فرصت خوبی را برای توسعه و اشتغال ایجاد کند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول