اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس:

آموزش و پرورش یکی از ارکان پیشگیری از اعتیاد است

خبرگزاری فارس: رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس با اشاره به امر پیشگیری و ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای دانش‌آموزان در مدارس گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر است.

آموزش و پرورش یکی از ارکان پیشگیری از اعتیاد است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، اسدالله اسدی صبح امروز در جمع دانش‌آموزان شهرک جوادیه شیراز با تاکید بر ضرورت نهادینه شدن آموزش‌های لازم برای پیشگیری از اعتیاد در مدارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع اعتیاد و ضرورت پیشگیری و مقابله با این پدیده شوم، لازم است آموزش‌های مورد نیاز در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه شود.
اسدی با اشاره به نقش تاثیرگذار آموزش و پرورش در پیشگیری از اعتیاد گفت: آموزش و پرورش یکی از ارکان اصلی پیشگیری از اعتیاد است و از آنجا که در فارس قریب به 900 هزار دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند توجه به امر پیشگیری و ارائه آموزش‌های مورد نیاز برای دانش‌آموزان در مدارس ضروری است.
وی با تاکید بر آگاه‌سازی و آموزش اقشار مختلف به ویژه قشر جوان تصریح کرد: اگر چه اقدامات قابل توجهی در بحث مقابله با مواد مخدر و درمان اعتیاد صورت گرفته اما در سطح کلان درمان اعتیاد به تنهایی جوابگو نیست از این رو در این راستا برنامه‌ریزی در بخش پیشگیری بسیار با اهمیت است.
رئیس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در ادامه اعتیاد را ام‌الفساد تمام مسائل انحرافی در جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: طبق آمار بیش از 60 درصد انحرافات اجتماعی ریشه در اعتیاد دارد.
اسدی تصریح کرد: توسعه فضاهای ورزشی و اوقات فراغت، می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده، از گسترش اعتیاد بین نوجوانان جلوگیری کند.
به گزارش فارس، در ادامه قدرت‌الله محکم مسئول حوزه اعتیاد سازمان بهزیستی فارس پیشنهاد برگزاری یک کارگاه آموزشی پیرامون شناسایی انواع مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی و ضرورت پیشگیری از این پدیده شوم را داد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول