اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی خط ملی مشاوره اعتیاد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: خط ملی مشاوره اعتیاد با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی کشور و با شماره تماس 09628 راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی خط ملی مشاوره اعتیاد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نصرالله شفیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خط ملی مشاوره اعتیاد اقدام خوبی در راستای اطلاع‌رسانی در ارتباط با اعتیاد و مواد مخدر به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: همچنین این خط تلفن کمک زیادی به معتادان و خانواده‌های آنان می‌کند و در این زمینه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.
شفیعی افزود: این خط تلفن به عنوان خط کمکی برای راهنمایی مردم و مراجعه آنها به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اعتیاد و یا معرفی خدمات مورد نیاز آنان طراحی شده است.
مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری بوشهر گفت: بخش اصلی و مهم پیشگیری از اعتیاد به تغییر فرهنگ در جامعه مرتبط می‌شود و ناچاریم که در این زمینه بیشتر فعالیت کنیم.
وی ادامه داد: باید باور کنیم اعتیاد یک بیماری است و به بیمار برای درمان باید کمک کرد همچنین خانواده‌های این افراد برای کمک به بیمار خود به اطلاعات کافی نیاز دارند.
شفیعی بیان کرد: در این راستا انجام اقدامات پیشگیرانه، درمان صحیح، اطلاع‌رسانی و کمک به خانواده‌های درگیر اعتیاد و افراد معتاد از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی اضافه کرد: این خط هر روز از ساعت هشت صبح تا 9 شب آماده پاسخگویی و مشاوره به افرادی است که درباره اعتیاد، داروها و نحوه استفاده از آن و نشانی مراکز درمانی ترک اعتیاد که دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور و وزارت بهداشت هستند، به اطلاعات نیاز دارند.
شفیعی ادامه داد: نحوه آشنایی مردم با خط ملی مشاوره اعتیاد 4/54 درصد از طریق تلویزیون، 7/2 درصد از طریق رادیو، 6/. درصد از طریق روزنامه، 4/. درصد از طریق مجله، 9/. درصد از طریق اینترنت و 4/8 درصد از طریق دوستان و آشنایان انجام می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین 7/9 درصد از طریق اطلاع‌رسانی پلیس 110، 5/10 درصد خط 148، 4/1 مربوط به 123، 6/1 درصد بهزیستی، 5/. درصد ستاد مبارزه با مواد مخدر و شوراهای هماهنگی استان‌ها و 5/. درصد از طریق گروه NA انجام می‌شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول