اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

خداوند دزدان بیت‌المال را رسوا می‌کند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: آنهایی که بیت‌المال مسلمانان دستشان است، باید بترسند، زیرا خدا کسانی را که بیت‌المال مسلمانان را می‌دزدند، رسوا می‌کند.

خداوند دزدان بیت‌المال را رسوا می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محسن صفدری شامگاه دوشنبه در مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) در حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: درجات بهشت و قیامت ما به اندازه رشدی است که در دنیا به دست می‌آوریم.
وی افزود: خدا در آیه 189 بقره فرموده است که اگر بنده‌های من سراغم را گرفتند، من نزدیک هستم و دعای کسی که مرا بخواند را جواب می‌دهم، خودم را باور کنید تا رشد پیدا کنید.
صفدری با اشاره به اینکه این آیه در قرآن استثنایی است، گفت: خداوند در این آیه هفت مرتبه گفته است «من  و خدا» و در این آیه طرح رفاقت را با ما می‌ریزد.
وی بیان داشت: خداوند در یک حدیث قدسی فرمود «بنده من مگر من بد خدایی بودم که در خانه من را رها کردی و در خانه غیر رفتی، مگر من بخیل و ناتوانم، مگر من صدای تو را نمی‌شنوم، به کجا می‌روی».
صفدری با بیان اینکه اگر خدا را باور نکنید، رشد پیدا نمی‌کنید و در کودکی باقی می‌مانید، تصریح کرد: بعضی‌ها بچه‌های 40 ساله هستند، زیرا با خدا ارتباط ندارند و نمی‌دانند که خدا ما را برای عشق ورزیدن به خودش آفریده است.
استاد حوزه گفت: قرآن می‌فرماید «دارید از دست چه کسی فرار می‌کنید و ای مردم به سوی خدا فرار کنید».
صفدری با اشاره به اینکه یکی دیگر از مراحل نزدیک شدن به خدا تقواست، تصریح کرد: تقوا به این معنا است که گناه نکنیم و خود را مجازات کنیم تا مرتکب گناه نشویم.
وی افزود: اگر خودمان در این دنیا جلوی خودمان را نگیریم در آن دنیا بیچاره هستیم و پیامبر (ص) در این مورد فرمود «قبل از اینکه ملائکه نکیر و منکر حساب تو را بکشند، خودت به حسابت رسیدگی کن».
صفدری بیان داشت: خداوند در آیه 18 سوره حشر در مورد داشتن تقوا فرموده است «بنده‌های با ایمان خدا تقوا داشته باشید».
وی اظهار داشت: علامه طباطبایی در مورد آیه 18 سوره حشر گفت «این آیه در سراسر قرآن امتیاز دارد زیرا خداوند در این آیه دوبار می‌فرماید اتقوالله و زیبا این را تفسیر کرد و اتقوالله یعنی تقوا و ببین برای شب اول قبرت چه می‌فرستی و مردم هر کاری می‌خواهید انجام دهید، ببینید هماهنگ با نقشه‌ای که پیامبر (ص ) است و بعد که عمل را انجام دادی، برگرد و ببین راه درست را رفته‌ای».
استاد حوزه علمیه قم افزود: خداوند در سوره آل عمران می‌فرماید «کسانی که به تقوا می‌رسند، خدا را باور دارند».
صفدری با اشاره به اینکه یکی دیگر از مراحل نزدیکی به خدا پشیمانی از گناه است، گفت: خداوند در قرآن در این‌ باره فرمود «بنده من گناه نمی‌کند، اگر گناه کرد و پایش لرزید، دلش می‌لرزد».
وی افزود: همه ما مریض هستیم، قرآن طبیب است و ما باید از گناه پشیمان و متنفر شویم.
صفدری با اشاره به اینکه مرحله دیگر رسیدن به خدا ترس از آتش است و تا ترس از قیامت در دل ما نیاید نمی‌توانیم، خود را کنترل کنیم، اذعان کرد: آنهایی که بیت‌المال مسلمانان دستشان است، باید بترسند و خدا کسانی را که بیت‌المال مسلمانان را می‌دزدند، رسوا می‌کند.
وی تصریح کرد: دلیل اینکه نمازمان را با تنبلی و کسالت می‌خوانیم این است که بیمار هستیم و جایی جز در خانه اهل بیت (ع) نمی‌توانیم آن را درمان کنیم.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول