اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد:

لحاظ شدن زندگی روستایی در طراحی شهرک‌های روستایی

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس جمهور با اشاره به متفاوت بودن ضرورت‌های زندگی روستایی گفت: در طراحی شهرک‌های روستایی باید به زندگی روستایی و ضرورت‌های آن مردم توجه کافی مبذول کنند.

لحاظ شدن زندگی روستایی در طراحی شهرک‌های روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلیل بشارتی در جمع مردم روستای تازه کند از توابع شهرستان طارم با اشاره به اینکه این سفر دومین سفر او به این روستا است، اظهار داشت: دفتر مقام معظم رهبری به صورت جدی پیگیر درخواست مردم روستا برای جابه‌جایی است.
وی حضور نمایندگان سپاه و بسیج را از موارد اثبات پیگیری درخواست مردم برای حل مشکلات دانست و افزود: حضور این نیروها در محل نشان از جدیت مسئولان کشوری برای پیگیری امور مردم محسوب می‌شود.
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم با اشاره به بازدید خود از منازل مردم و گفت‌وگو با آنها بر رضایت اغلب مردم روستا برای جابه‌جایی محل روستا تاکید کرد و گفت: عمده نگرانی برای جابه‌جایی روستاها عدم رضایت مردم است که در این روستا مشکلی از این بابت وجود ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه ساخته شدن واحدهای مسکونی روستای "تازه کند" گفت: شکل ساخته شدن این منازل حکایت از دانایی نیاکان این مردم دارد، چرا که خانه‌ها چند طبقه‌ و به صورت تفکیک شده برای دام و خانواده و با لحاظ شدن موارد لازم برای زندگی روستایی ساخته شده است.
بشارتی تاکید کرد: پس از جابه‌جایی روستای "تازه کند" خانه‌های روستایی موجود به دلیل نحوه ساخته شدن آنها باید توسط میراث فرهنگی بازسازی و نگهداری شوند.
وی با اشاره به تجربه جابه‌جایی‌ روستاهای در معرض خطر در سایر نقاط کشور تصریح کرد: غالب این جابه‌جایی‌ها بعد از انجام منجر به دو پاره شدن مردم ساکن در روستای جدید و قدیم شده است.
مشاور رئیس جمهور با اشاره به اینکه بر اساس نظر کارشناسان این روستا جزو روستاهایی محسوب می‌شود، که باید جابه‌جا شوند، بر لزوم احترام به نظر کارشناسان تاکید کرد.
وی بر ضرورت احترام به نحوه زندگی مردم روستا در ساخت و سازهای صورت گرفته در محل جدید روستا تاکید و خاطرنشان کرد: طراحی واحدهای مسکونی روستای جدید تازه کند به صورت یک زندگی کامل روستایی مورد درخواست مردم طراحی و اجرا شود.
بشارتی اضافه کرد: باید به زندگی روستایی مردم در طراحی واحدهای مسکونی احترام گذاشته شود.
وی با اشاره به اینکه نحوه تامین اعتبار لازم برای جابه‌جایی روستا در نخستین جلسه بین استان و مرکز تعیین می‌شود، بر هماهنگی بین نیروهای اجرایی و بسیج سازندگی و همچنین قرارگاه کوثر در عملیاتی کردن طرح جابه‌جایی روستای تازه کند تاکید کرد.
رئیس دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ابراز امیدواری کرد، شهرک روستایی ساخته شده برای اسکان مردم روستای تازه کند به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.
وی همچنین از حضور و استقبال مردم از هیئت حاضر در روستا تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول