اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند صورت پذیرفت؛

صدور اسناد ثبتی بیش از 90 درصد واحدهای مسکونی روستایی

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: اسناد ثبتی بیش از 90 درصد واحدهای مسکونی روستایی نهاوند صادر شده است.

صدور اسناد ثبتی بیش از 90 درصد واحدهای مسکونی روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند اسماعیل زارعی‌کوشا بعد از ظهر امروز در کارگروه تأمین مسکن شهرستان نهاوند اظهار کرد: تأمین مسکن و ایجاد اشتغال از اولویت‌های مهم دولت در طول سال‌های متمادی همزمان با آغاز فعالیت دولت‌های نهم و دهم است لذا در این مورد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته است.
وی گفت: رفع دغدغه مسکن‌دار شدن توسط والدین، زوج‌های جوان و در نهایت آحاد مردم را می‌توان به یکی از بزرگ‌ترین افتخارات دولت در طول انقلاب اسلامی دانست.
فرماندار شهرستان نهاوند ادامه داد: چند سال قبل از این تأمین مسکن به یکی از بحرانی‌ترین مشکلات کشور تبدیل شده بود لذا عزم دولتمردان بر این قرار می‌گرفت که با اجرای نوعی کار بسیجی‌وار و جهادگونه در مدت کمتر از چهار سال این بحران بزرگ را به آرامش تبدیل کند و در این راه به پیروزی‌های چشمگیری دست یابد.
وی در ادامه سخنانش گفت: نهاوند به دلیل قرار گرفتن بر روی گسل هفت دهم ریشتری، یکی از شهرستان‌های کشور در زمینه اهمیت دادن به مقوله تأمین مسکن تبدیل شده است لذا همه تلاش مسئولان استان بر این باور و عقیده‌اند که باید نسبت به تأمین مسکن مقاوم‌سازی شده‌ در سطح روستاها و شهرهای این شهرستان برنامه‌ریزی کرد.
زارعی‌کوشا ابراز کرد: در نهاوند بیش از 23 هزار و 500 واحد روستایی در قالب 180 روستای دارای سکنه وجود دارد که تاکنون بیش از 50 درصد تعداد واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده‌اند و از تسهیلات 5.5 تا 10 میلیون تومان از سال 84 به بعد بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام صدور مجوز برای مقاوم‌سازی منازل روستاها مدنظر باشد توجه به ساخت و ساز متناسب با اصول اولیه با هدف ایجاد راه، جاده، جدول‌گذاری، عبور مناسب آبهای سطحی در روستاها است که باید مورد توجه دهیاران، بخشداران و اعضای شورای اسلامی و مسئولان و مهندسان ناظر بنیاد مسکن قرار گیرد.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند نیز ابراز کرد: امسال از سهمیه 3 هزار و 150 واحد روستایی نهاوند تاکنون بیش از 2 هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات 10 میلیون تومانی شد‌ه‌اند که مورد استقبال مناسب ساکنان روستاها قرار گرفت.
مسعود رضایی خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از تسهیلات مناسب بنیاد مسکن موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و روی آوردن به مشاغل کاذب شده تا جایی که نسبت برگشت ساکنان روستاها از شهرها نسبت به پنج سال گذشته بیش از 70 درصد افزایش یافته و کمتر کسی مایل به مهاجرت از روستاها به شهرها در نهاوند شده است.
وی با بیان اینکه 100درصد روستاهای نهاوند دارای طرح هادی هستند، ابراز کرد: مهم‌ترین عامل برای توسعه خدمات بنیاد مسکن به روستاها همکاری مردم و ساکنان روستاها است زیرا تا زمانی که روستاییانی که در مسیر تعریض کوچه‌ها و خیابان‌ها با این نهاد همکاری نداشته باشند امکان هیچ گونه بهسازی در روستاها وجود ندارد.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند در پایان گفت: 32 روستای نهاوند برحسب اولویت و همکاری ساکنان آنها در حال بهسازی هستند که تا پایان سال 16 روستا از این تعداد عملیات بهسازی آنها به اتمام می‌رسد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول