اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بنیاد مسکن ارومیه:

اجرای طرح‌های هادی روستایی ارومیه عزم جدی می‌طلبد

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن ارومیه گفت: اجرای موفق طرح‌های هادی روستایی در ارومیه نیازمند ایجاد عزم جدی و همگانی است.

اجرای طرح‌های هادی روستایی ارومیه عزم جدی می‌طلبد
حسین شمس امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: در ارومیه حدود 623 روستا وجود دارد، ولی برای فقط 203 روستا طرح هادی تعریف شده که باید تا پایان برنامه پنجم توسعه برای 521 روستای بالای 20 خانوار طرح‌ هادی تهیه و اجرا شود لذا برای اینکه این مسئله جنبه عملی پیدا کند باید منابع مالی مناسبی تخصیص پیدا کند همچنین اقشار مختلف مردم با مسئولان همکاری کنند.
وی تصریح کرد: ارومیه حدود 623 روستا دارد که نزدیک یک چهارم روستاهای سراسر استان را در خود جای داده است از طرف دیگر یک سوم جمعیت این شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند خوشبختانه در طول سال‌های گذشته جدیت مضاعفی برای توسعه خدمات در مناطق روستایی ایجاد شده است.
این مسئول یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن را تهیه و اجرای طرح‌های هادی عنوان کرد و گفت: تا پایان سال گذشته فقط در 48 روستا طرح مذکور اجرا ‌شد ولی به دلیل تخصیص بودجه مناسب در سال جاری حدود 38 پروژه در دست اقدام است که عملیات اجرایی 30 پروژه آغاز شده همچنین هشت پروژه نیز در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارند.
این مسئول به ایجاد مهاجرت معکوس اشاره کرد و گفت: با عنایت دولت نهم و دهم میزان سازندگی در مناطق روستایی تا اندازه زیادی افزایش یافته است به طوری که انتظار می‌رود با تداوم این روند بیش از پیش وقوع مهاجرت معکوس در پیرامون خود شاهد شویم.
شمس به فاکتورهای موثر در وقوع مهاجرت معکوس اشاره کرد و اذعان داشت: فراهم کردن راه مناسب، ایجاد فضای مناسب آموزشی، ایجاد امکانات بهداشتی و... از جمله عوامل موثر در مهاجرت مردم از شهرها به مناطق روستایی قلمداد می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول