اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مسکن در هر کشور نشان دهنده هویت ملی است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: آنچه که در عرصه ساخت و ساز کشور از اهمیت بالایی برخوردار است توجه به هویت مسکن است که بر این اساس می‌توان گفت مسکن در هر کشوری نشان‌ دهنده هویت ملی است.

مسکن در هر کشور نشان دهنده هویت ملی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی شامگاه دوشنبه در حاشیه نمایشگاه ساختمان اظهار داشت: توجه به معماری ایرانی و اسلامی باید در کنار ساخت‌ و سازهای کنونی کشور مورد توجه قرار گیرد که بر این اساس می‌توان در راه ایجاد واحدهای مسکونی با هویت گام برداشت.
وی در ادامه و خطاب به مسئولان نظام مهندسی و متولیان حوزه ساخت و ساز کشور اظهار داشت: باید در طراحی‌های ساختمانی به گونه‌ای اقدام کرد که ساخت و سازهای با اهمیت معماری ایرانی اسلامی پیوند برقرار کند.
استاندار خراسان رضوی مسکن را از مهم‌ترین نیازهای بشری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: بر این اساس توجه به کیفیت در حوزه صنعت ساخت و ساز در کشور با توجه به تامین این نیاز اساسی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
صلاحی در ادامه به دلالی‌هایی که در بازار مسکن وجود دارد اشاره کرد و اظهار داشت: وجود این گونه دلالی‌ها در بازار مسکن سبب شده است که نه تولید کننده و نه کسی که خریدار خانه و مسکن است از قیمت مسکن راضی باشد و در این میان سودهای کلان و بادآورده‌ای نصیب عده‌ای دلال می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به عمر و کیفیت ساختمان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: باید در ساخت و ساز به کیفیت ساختمان و سازه آن توجه ویژه‌ای شود تا عمر ساختمان‌های موجود افزایش یابد.
استاندار خراسان رضوی افزود: در حال حاضر متوسط عمر مفید ساختمان‌ها در کشور در حدود 30 سال است این در حالی است که در برخی از کشورها این رقم در حدود 250 سال است که با جلسه‌ای که با مدیران این حوزه در روز مهندس داشتم از آنان در راستای ساخت چنین واحدهای مسکونی با عمری در حدود 250 سال خواستار شدم.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول