اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام‌نور ارومیه‌:

عصر حاضر عصر تهاجمات فرهنگی است

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام نور ارومیه گفت: عصر حاضر عصر تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم است.

عصر حاضر عصر تهاجمات فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه امید طائری عصر امروز در سمینار تخصصی بررسی و تبیین الگوهای دینی در غنای فرهنگی دانشجویان اظهار داشت: هرچه قدر فرهنگ غنی‌ اسلامی ما در بین جوانان کمرنگ‌تر باشد زمینه برای فعالیت دشمنان فراهم خواهد آمد.
وی افزود: اهتمام به کار فرهنگی با رویکرد دینی ارزشمند است چرا که الگوهای دینی جای کار بسیار بیشتری برای طراحی برنامه‌های فرهنگی دارند.
این مسئول تاکید کرد: تدبر در الگوهای دینی برای دانشجویان ضروری است و باید برنامه‌ریزی در این زمینه صورت گیرد.
طائری با بیان اینکه این الگوها بهترین منبع برای غنی کردن غنای فرهنگی دانشجویان است، تصریح کرد: نهادینه شدن برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی از سوی نهادها و تشکل‌های دانشگاه در غنای فرهنگی دانشجویان تاثیر زیادی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق حسینی، مدیرگروه معارف و عضو هیئت علمی دانشگاه پیام‌نور مرکز ارومیه نیز در این سمینار گفت: تبعیت از انسان‌های کامل در مسائل اخلاقی و امور تربیتی نیازمند شناخت عملی است و آشنایی صرف نظری و تئوریک کافی نیست.
وی ادامه داد: الگوپذیری از اسوه و انسان‌های کامل، چون آینه‌ای وسیله سنجش و کنترل رفتارهای خود و ارزیابی و رفع معایب است.
محمد حسینی افزود: انسان در هر زمینه‌ای نیازمند الگوپذیری است به طوری که یا خود باید انسان کاملی باشد که الگوی دیگران قرار بگیرد و یا دیگران را الگو قرار دهد.
وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: الگوگیری از اسوه‌ها و تبعیت از انسان‌های کامل در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.
حسینی پیامبر (ص) را به عنوان اسوه‌ی برتر که قرآن نیز بر آن تاکید دارد معرفی کرد و افزود: جلوگیری از خودسری‌ها، رهایی از بی‌برنامه‌گی‌ها و سردرگمی‌ها، جلوگیری از اتلاف سرمایه‌ها و پرهیز از قضاوت‌های نادرست از فواید تبعیت از انسان کامل است.
این مدرس دانشگاه تصریح کرد: در زمان معاصر نیز رفتارهای امام خمینی (ره) به عنوان اسوه‌ای کامل و یادگاری فراموش نشدنی مطرح است.
حسینی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار و 200 جایگاه دین‌ستیز در حال فعالیت هستند که تبعیت از الگوهای دینی و تاکید بر برپایی نماز مانعی در برابر فعالیت‌های آنان است.
مفسر و محقق دینی نیز در این سمینار گفت: قرآن در زمینه الگوهای رفتاری نمونه‌های مختلفی را معرفی کرده و همانگونه که پیامبر را اسوه معرفی می‌کند حضرت ابراهیم را نیز اسوه معرفی کرده است.
علی شیخلو تصریح کرد: در الگوپذیری از این اسوه‌ها سرگذشت مطرح نیست بلکه جریان‌سازی مطرح است که باید در برنامه‌های فرهنگی نمود پیدا کند.
وی ادامه داد: اجرای هر برنامه فرهنگی باید ما را یک پله به سمت ترقی و پیشرفت سوق دهد و نه فقط از بعد احساسی بلکه باید ذهن ما را نیز درگیر کند.
شیخلو تاکید کرد: برای ترویج و الگوسازی اسوه‌های دینی باید در خود شخص احساس طلب ایجاد کرد و همچنان که قرآن برآن تاکید دارد اسوه‌های برتر برای کسانی است که خود بخواهند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول