اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور:

نیروهای امدادی برای کسب تجربه به مراکز علمی خارج اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: نیروهای امدادی کشور برای کسب تجربیات بیشتر به مراکز علمی خارج از کشور اعزام می‌شوند.

نیروهای امدادی برای کسب تجربه به مراکز علمی خارج اعزام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظاهر رستمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه‌ها در فرهنگسازی در زمینه انجام اقدامات بشردوستانه اظهار کرد: در استان همدان به واسطه نزدیکی به پایتخت، اقدامات قابل توجهی در زمینه کاهش تصادفات جاده‌ای انجام پذیرفته است و خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
وی با اشاره به وجود مدیریت مطلوب و پرسنل توانمند در جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: در راستای توجه به امکانات امداد و نجات استان 18 دستگاه به ارزش یک میلیارد و 500 میلیون تومان در ارتباط با تأمین تجهیزات به استان وارد شده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: در همین زمینه شش دستگاه آمبولانس جایگزین آمبولانس‌های فرسوده و با قدمت بالای 20 سال در استان شده است.
وی اضافه کرد: چهار دستگاه تویوتای امدادی و تعدادی خودروی نجات نیز در اختیار جمعیت هلال احمر استان همدان قرار گرفته است.
رستمی با بیان اینکه در بخش نرم‌افزاری نیز 30 دستگاه کامپیوتر برای مکانیزه کردن سیستم جمعیت هلال احمر واگذار شده است، ادامه داد: در ارتباط با مسائل عمرانی نیز 700 میلیون تومان برای شش ماه قبل اختصاص یافته که امیدواریم برای شش ماه دوم نیز رقم قابل توجهی اختصاص یابد.
وی در بخش دیگری از سخنانش توسعه پایگاه‌های امداد و نجات استان را یکی از ضرورت‌های پیش روی استان خواند و افزود: البته این اقدام طی دو سال گذشته شروع شده و با همکاری مجموعه‌های مختلف فعالیت در زمینه ایجاد این پایگاه‌ها در حال انجام است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: طی بازدید صورت گرفته از دو پایگاه امداد و نجات بهار و گل‌تپه شاهد پیشرفت فیزیکی 90 درصدی آنها بودیم که امیدواریم تا بهمن ماه امسال به افتتاح برسند.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته تا دو سال آینده همدان نیاز به ایجاد پایگاه جدید امداد و نجات جاده‌ای نخواهد داشت.
 رستمی ایجاد یک مرکز امدادی با هدف پشتیبانی از غرب کشور را از دیگر برنامه‌های پیش رو دانست و افزود: زمین این پروژه مهیا شده که امیدواریم هیئت دولت با واگذاری این زمین به جمعیت هلال احمر، نسبت به ایجاد شش سیلو به منظور کمک به همدان و استان‌های همجوار اقدام کند.
وی در ادامه سخنانش ترویج فرهنگ بشردوستانه را از دیگر رویکردهای پیش رو خواند و تصریح کرد: خوشبختانه دولت و مجلس همکاری خوبی با جمعیت هلال احمر داشته‌اند به طوری که مجلس بودجه خوبی را برای به روزسازی تجهیزات و امکانات اختصاص داده و دولت نیز در راستای ایجاد و تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور از فعالیت‌های صورت گرفته در بخش ترویج فرهنگ داوطلبی سخن گفت و افزود: ایجاد مؤسسه علمی کاربردی هلال احمر در تمام استان‌های کشور از دیگر برنامه‌های پیش روست که در همین راستا تاکنون 26 استان نسبت به ایجاد این مهم اقدام کرده‌اند و تا پایان سال بقیه استان‌ها نیز در این زمینه ورود می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: از آن جا که در بخش آموزش نیازمند به علم روز اقدامات بشردوستانه هستیم در این زمینه نیز فعالیت‌ها و اقدامات خوبی در دست انجام است.
رستمی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه‌ها و مدارس اظهار کرد: برای نخستین بار طی سال گذشته 860 مسجد در کشور از پایگاه داوطلبان ایجاد شده که امیدواریم تا پایان سال 91 بتوانیم در تمام مساجد کشور نسبت به ایجاد این پایگاه‌ها اقدام کنیم.
وی تصریح کرد: از سوی دیگر تعداد یک هزار خانه داوطلب روستایی نیز در سطح کشور ایجاد شده که این امر نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور خاطرنشان کرد: در کل کشور 360 تا 400 شهرستان وجود دارد که ایجاد پایگاه هلال احمر در تمام شهرستان‌ها جزو رویکردهای پیش روی جمعیت هلال احمر است.
وی با بیان اینکه بسیاری از شهرستان‌های کشور فاقد انبار امدادی هستند، گفت: قرار شده تا پایان سال 92 نسبت به رفع این مشکل نیز اقدام شود.
رستمی افزود: ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در تمام نقاط حادثه‌خیز کشور نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار جمعیت هلال احمر کشور است.
وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید از تجربیات کشورهای مختلف و صلیب سرخ جهانی بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا برای نخستین بار در سال گذشته یک مدرسه میدانی با حضور 25 کشور جهان در ایران برگزار شد تا در بخش آموزشی وضعیت خود را ارتقا دهیم.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در پایان سخنانش افزود: از یک سو نیز آموزش‌های لازم از طریق مؤسسه‌های علمی کاربردی به امدادگران برخی از کشورهای همسایه داده می‌شود و از سوی دیگر بعضی از نیروهای امدادی کشور برای کسب تجربیات بیشتر به مراکز علمی خارج از کشور اعزام می‌شوند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول