اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خالقی خبر داد:

افتتاح 120 هسته پژوهشی در مدارس علمیه خواهران

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: تاکنون ‌107 هسته پژوهشی افتتاح شده و 120 هسته پژوهشی نیز در حال بررسی برای افتتاح است.

افتتاح 120 هسته پژوهشی در مدارس علمیه خواهران
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمود خالقی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های پژوهشی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: سال آینده برنامه‌های پژوهشی را با جدیت بیشتری نسبت به سال جاری پیگیری می‌کنیم.
وی با اشاره به انتخاب شعار «هر طلبه؛ یک پژوهشگر» برای سال پژوهشی آینده گفت: ترویج و تقویت فرهنگ پژوهشی و عملی کردن مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت هزاران عالم، پژوهشگر، فقیه و فیلسوف مهم‌ترین هدف انتخاب این شعار است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: شعار هفته پژوهش سبب می‌شود همه طلاب علاقه‌مند به امور پژوهشی به طور جدی وارد این عرصه شده و به بهره‌‌گیری از پژوهش بپردازند.
وی از نواختن زنگ پژوهش همزمان با آغاز هفته پژوهش خبر داد و افزود: این زنگ با پیام مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نواخته می‌شود.
خالقی با اشاره به نام‌گذاری ایام هفته پژوهش گفت: عناوین پژوهش و نظام آموزشی، پژوهش و اخلاق پژوهشگری، پژوهش و کارگروهی، پژوهش و آزاداندیشی، پژوهش و تجارب پژوهشی، پژوهش و فناوری‌های نوین برای ایام هفته پژوهش انتخاب شده است.
وی ملاقات با یکی از مراجع تقلید، نشست با یکی از اعضای شورای عالی و مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، معرفی تازه‌های نشر معاونت پژوهش، ارتباط با مسئولان پژوهشی استان‌ها، تقدیر از مسئولان پژوهش، پژوهشگران و کتابداران را از دیگر فعالیت‌های هفته پژوهش ذکر کرد.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به فعالیت 36 کانون علمی و پژوهشی عنوان کرد: این کانون‌ها در مدارس سطح دو فعال هستند و طلاب علاقه‌مند به امور پژوهشی در این کانون‌ها فعال می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: کانون پژوهشی مجموعه‌ای است که امکان آموزش در زمینه امور پژوهشی را برای طلاب دارای استعداد و فراغت فراهم می‌کند.
خالقی به فعالیت هسته‌های پژوهشی اشاره کرد و افزود: این هسته مربوط به طلاب فارغ‌التحصیل است که هسته‌های 9 تا 11 نفری در موضوعات مختلف تشکیل می‌دهند و با برنامه‌های منسجم مشغول فعالیت پژوهشی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون ‌107 هسته پژوهشی افتتاح شده و 120 هسته پژوهشی در حال بررسی برای افتتاح است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به برگزاری مسابقه رشد گفت: این مسابقه در سال جاری به منظور بررسی برخی از سؤالات و شبهات در مجالس مذهبی، آموزش و پرورش، آموزش‌ عالی و خانواده‌های طلاب پیش‌بینی شده که برخی از شبهات را بررسی و تحقیق می‌کنند.
وی بیان کرد: 900 گروه پژوهشی سه نفره نیز زیر نظر استاد راهنما در مسابقه رشد تشکیل شده است.
خالقی با اشاره به اهمیت کرسی‌های آزاداندیشی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری گفت: باید مقدمات و زیرساخت‌های کرسی‌های آزاداندیشی را ایجاد کنیم تا بحث مناظره و کرسی‌ها به  طور جدی دنبال شود.
وی بیان کرد: برگزاری مناظره‌ها و نشست‌های علمی و پژوهشی را به طور جدی دنبال می‌کنیم و تعدادی از نشست‌های علمی با عنوان بررسی شبهات وهابیت در برخی استان‌ها برگزار شده است.
معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مشارکت جدی در برگزاری جشنواره علامه حلی داشته است و تعداد فراوانی از طلاب خواهر در این جشنواره حائز رتبه برتر شده‌اند.
وی با اشاره به پیش‌بینی چهار مرحله آموزشی برای معاونان پژوهش گفت: دوره آموزشی روش نویسندگی و روش مطالعه برای معاونان پژوهشی برگزار شده و برای سال آینده نیز روش تحقیق مقدماتی و پیشرفته برگزار می‌کنیم.
خالقی خاطرنشان کرد: چهار نرم‌افزار دستاوردهای پژوهشی، بانک اطلاعاتی پژوهشگران، پایان‌نامه‌ها و ارزیابی فعالیت‌های پژوهشی مدارس در دست تولید است که در آینده نزدیک یکی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به فراخوان مقاله با عنوان سال جهاد اقتصادی گفت: تاکنون 600 مقاله با موضوع جهاد اقتصادی به دبیرخانه ارسال شده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول