اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور برگزاری انتخاباتی سالم با مشارکت حداکثری مردم؛

شورای تخلفات انتخاباتی در فارس تشکیل شد

خبرگزاری فارس: رئیس‌ کل دادگستری استان فارس از تشکیل شورای تخلفات انتخاباتی در این استان خبر داد و گفت: در این شورا به تخلفات انتخاباتی به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

شورای تخلفات انتخاباتی در فارس تشکیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعضای این شورا را نماینده فرمانداری، اداره بازرسی، اطلاعات، سپاه، دادستانی و نماینده هیئت نظارت و ستاد انتخابات این استان و مسئولان قضایی تشکیل می‌دهند و هر چیزی که مصداق فریب افکار عمومی و فریب مردم برای اخذ رای تلقی شده و تحریک احساسات قومی و قبیله‌ای و دامن زدن به اختلافات را در پی داشته باشد جرم محسوب شده و شورای تخلفات انتخاباتی با آن برخورد می‌کند.
خدائیان ادامه داد: معتقدیم داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی و دست‌اندرکاران انتخابات و همچنین مسئولان نظارت نباید طوری رفتار کنند که اعتماد عمومی و حضور حداکثری مردم در انتخابات کاهش یابد.
رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: بر اساس تشکیل شورای انتخاباتی در فارس، در صورتی ‌که جرم انتخاباتی محرز باشد و گزارشی نیز به شورای رسیدگی نرسد، دادستان مرکز استان و دادستان شهرستان‌ها وظیفه دارند به عنوان مدعی‌العموم وارد شده و با تخلفات محرز برخورد کنند.
وی با تاکید بر برگزاری انتخابات با حضور حداکثری مردم بیان داشت: دادن وعده‌های دروغین به مردم، ایجاد کاروان‌های تبلیغاتی، خرید و فروش رای، تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد و هر فعالیت دیگری که خارج از قانون انجام گیرد، جرم انتخاباتی به شمار می‌رود و این شورا با قاطعیت تمام آن را پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.
به گزارش فارس، دبیرخانه این شورا در مرکز استان و اداره کل دادگستری فعال است و چنانچه افرادی از ارتکاب تخلفات انتخاباتی و جرایم مربوط به تبلیغات انتخابات در سطح استان فارس و شهرستان شیراز مطلع می‌شوند، می‌توانند مورد را به دبیرخانه این شورا در دادگستری فارس و یا دادگستری مراکز شهرستان‌ها اعلام کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول