اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آشتیانی ـ1:

شکار هواپیمای آمریکایی حیرت جهانیان را برانگیخت

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: شکار هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا که موجب حیرت جهانیان شد نشان‌دهنده علم و دانش بالای فرزندان این مرز و بوم است که برای مقابله با دشمنان اسلام ضروری است.

شکار هواپیمای آمریکایی حیرت جهانیان را برانگیخت
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی در ششمین همایش جامعه مدرسین و مدیران، معاونین و مربیان پرورشی، مشاوران و دبیران دین و زندگی (ویژه خواهران) آموزش و پرورش استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش رکن اساسی نظام تعلیم و تربیت است به همین خاطر جامعه مدرسین جلساتی را با مسئولان و معلمان و ائمه جماعات مدارس برگزار می‌کند.
وی افزود: بعثت حضرت محمد(ص) تحول عظیمی در همه ابعاد زندگی مردم آن روزگار به وجود آورد و 23 سال رسالت پیامبر اکرم نیز انسان‌ها را از حضیض دنائت به اوج سربلندی رساند و این امر شامل زنان نیز می‌شد زیرا رسول گرامی اسلام(ص) بانوان را به میدان جامعه آورد و آنان بیعتی اصیل و ریشه دار با پیامبر بستند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه‌های پیامبر اسلام در تبلیغ آیین خود گفت: استفاده از علم، ایمان، تقوا، تعهد، اخلاق و عمل شایسته از ویژگی‌های روش حضرت محمد(ص) است و مهم‌ترین عامل نیز در این میان علم است.
وی اخلاق را زاییده علم دانست و عنوان کرد: زمانی که انسان به همه مطالب خوب و بد آگاهی یابد آنگاه می‌تواند به مسائل خوب عمل کند و نخستین آیاتی نیز که بر پیامبر اسلام(ص) نازل شد در مورد بیان مسائلی است که بشر نسبت به آنها آگاهی نداشته و نبی مکرم اسلام(ص) آن را برای مردم بیان کرد.
آشتیانی اظهار کرد: تا قبل از نزول قرآن تنها 16 نفر در عربستان سعودی توان خواندن و نوشتن داشتند اما در قرآن مجید بیش از 80 مورد توصیه نسبت به اهمیت علم و عالم و ضرورت یادگیری و دانش اندوزی وجود دارد.
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان اینکه حکمت به معنای آشنایی به اعماق ژرف قرآن به عنوان دستورالعمل زندگی است، گفت: کسی که پی به اسرار جهان آفرینش ببرد حکیم نامیده می‌شود و خداوند نیز حکمت را به کسی اعطا می‌کند که بصیرت و آگاهی داشته و در مبارزه با نفس خویش مجاهدت می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری بیان فرموده‌اند خداوند به هر شخصی بصیرت نمی‌دهد بلکه کسانی لایق این نعمت الهی هستند که بر اعمال خود نظارت و مراقبت داشته باشند و تنها در این صورت است که در پیش آمدهای روزگار نوری از حقیقت برای شناخت صحیح بر دل آنها می‌تابد.
آشتیانی با اشاره به تاکیدات فراوان اسلام در رابطه با علم‌آموزی گفت: فهم و درک و بصیرت امری لازم و واجب است و این مسئله در روایات پیامبر و ائمه اطهار نیز به وضوح دیده می‌شود.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی علم را شامل ساحت‌های مختلفی دانست و تاکید کرد: شکار هواپیمای پیشرفته جاسوسی آمریکا که موجب حیرت جهانیان شد نشان‌دهنده علم و دانش بالای فرزندان این مرز و بوم است که برای مقابله با دشمنان اسلام ضروری است.
وی افزود: در زمینه‌های مختلف علمی از جمله فناوری هسته‌ای نیز کشورمان به پیشرفت‌های مهمی نائل شده است که زنان نیز در این میان دارای مسئولیت‌های بالایی هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول