اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

طرح ملی زیارت در هفته پژوهش رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی از رونمایی بخش اول طرح ملی زیارت در هفته پژوهش امسال با حضور استاندار خراسان رضوی و مدیران کشوری خبر داد.

طرح ملی زیارت در هفته پژوهش رونمایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا عبدالملکی اظهار داشت: طرح ملی زیارت به دنبال واکاوی عمیق‌ترین مفاهیم نهفته در زیارت و ارائه برنامه‌ای منسجم برای بهره‌مندی زائران از این مفاهیم است.
وی با بیان اینکه به جز این طرح در 50 سال اخیر هیچ‌گونه مطالعه منسجمی در حوزه زائر و زیارت امام رضا (ع) انجام نشده است، افزود: فاز اول این طرح که با هدف رسیدن به تعریفی واحد از زائر و پاسخ دادن به سؤالات بنیادین حوزه زیارت آغاز شده بود، به اتمام رسیده و اکنون در فاز دوم قرار دارد.
وی درباره میزان همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در اجرای طرح مذکور اظهار داشت: در این زمینه همکاری مناسبی میان وزارتخانه‌های مختلف شکل گرفته است و تشکیل کارگروه ملی زیارت به ریاست معاون اول رئیس ‌جمهور و نیز کارگروه زیارت در استان گام موثری در راستای هم‌افزایی هرچه بیشتر دستگاه‌ها و حل مشکلات و چالش‌های موجود محسوب می‌شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان رضوی تعامل میان دستگاه‌های اجرایی مانند سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر نهادهای دخیل در این حوزه را مطلوب ارزیابی کرد و درباره شمای کلی و نقش دستگاه‌ها در تحقق اهداف طرح ادامه داد: می‌توان به این طرح که به صورت ماتریسی سه بعدی طراحی شده است، از دو منظر نگریست.
وی افزود: نگریستن به مفهوم زائر و زیارت از منظر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مبانی زیرساختی و امنیتی و نیز تدوین برنامه‌ای بلندمدت برای توسعه کمی و کیفی این مفاهیم در مشهد و سایر نقاط کشور از اولویت‌های طرح مذکور است.
عبدالملکی بر استمرار فعالیت‌های این حوزه تاکید و خاطر نشان ساخت: دائمی بودن دبیرخانه طرح ملی زیارت و تکلیف استاندار برای پیگیری و نظارت بر طرح، نویدبخش آغاز حرکتی نو و مستمر در راستای ارتقای سطح کیفی و توسعه کمی برنامه‌های این بخش است.
وی افزود: این طرح رهاورد رعایت انسجام و اتخاذ شیوه‌ای کارشناسانه از ابتدای طرح تاکنون بوده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول