اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مسئول واحد گسترش معاونت بهداشت قزوین خبر داد:

فعالیت 2000 داوطلب سلامت در قزوین

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول واحد گسترش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیش از 2 هزار داوطلب سلامت در استان قزوین فعالیت دارند.

فعالیت 2000 داوطلب سلامت در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هاشم علیجانی پیش از ظهر امروز در همایش داوطلبان سلامت که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، بیان کرد: داوطلبان سلامت نقش مهمی را در ارتقای سلامت جامعه ایفا می‌کنند و در حال حاضر بیش از 2 هزار رابط سلامت در استان فعال هستند.
وی ادامه داد: تعداد رابطان سلامت در کشور 100 هزار نفر است که این تعداد نیرو به اندازه نیمی از جمعیت پرسنلی وزارت بهداشت است.
کارشناس مسئول واحد گسترش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: نقش رابطان سلامت در ارتقای شاخص‌های سلامت محسوس است و با توجه به اهمیت و اثرگذاری این نقش در استان قزوین، کمیته بهداشت داوطلبان سلامت تشکیل می‌شود که در واقع هدف از تشکیل این کمیته، ساماندهی بیشتر کار و برنامه‌ریزی مناسب و منسجم‌تر است.
وی تصریح کرد: بنای سیاست‌گذاران در حوزه سلامت بر این است که برنامه رابطان سلامت پراکنده نباشد و داوطلبان سلامت در مناطق پایش افکار کرده و مهمترین مشکل در سطح آن منطقه را شناسایی کنند و در راستای رفع آن مشکل اقدام شود و سپس نسبت به رفع دیگر مشکلات اقدام کرد.
علیجانی اعلام کرد: از آنجا که برای همه سیاست‌گذاران در حوزه سلامت نقش رابطان و تأثیرگذاری آنها حتی در ابعاد اجتماعی نیز مسلم شده است بنابراین کمیته بهداشت داوطلبان سلامت تشکیل خواهد شد تا مشارکت ارتقا یابد.
وی توضیح داد: مداخله در امور اجرایی برنامه داوطلبان سلامت، فعالیت در مورد هماهنگی بین بخشی و بررسی نیازها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی، محیطی و منطقه‌ای، هماهنگی برای توانمندسازی داوطلبان سلامت و مداخله در امور جاری برنامه داوطلبان سلامت از جمله اهداف تشکیل این کمیته است.
کارشناس مسئول واحد گسترش معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: تعداد داوطلبان سلامت در استان بیش از 2 هزار نفر هستند و از 67 پایگاه مجری در استان 47 پایگاه فعال و مجری این برنامه هستند و 50 هزار پیگیری را توسط رابطان سلامت در استان در موضوعات معاینات دانش‌آموزان، سالمندان، بیماری‌ها، اطفال، مرگ و میر، مادران باردار و تنظیم خانواده داشتیم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول