اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

اجرای قوانین جدید موجب کاهش تصادفات می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان گفت: اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی موجب کاهش محسوس تصادفات در کشور می‌شود.

اجرای قوانین جدید موجب کاهش تصادفات می‌شود
مقصود شمس‌آذر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: قانون جدید مقررات راهنمایی و رانندگی از نیمه نخست دی ماه سال جاری با قوت تمام اجرایی می‌شود. 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مطلوبی برای فرهنگ سازی در این زمینه انجام شده است، افزود: پلیس به دنبال جریمه افراد متخلف نیست، بلکه می‌کوشد تا با فرهنگ سازی مناسب زمینه بروز جرائم را در جامعه کاهش دهد. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان ادامه داد: با توجه به اینکه این استان نیز همچون سایر استان‌های کشور قانون جدید مقررات راهنمایی و رانندگی را از نیمه نخست دی ماه سال جاری اجرا می‌کند، تصریح کرد: اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه انجام شده و در فرصت باقی مانده نیز در این راستا فعالیت‌های پلیس ادامه دارد. 
وی بر ضرورت نهادینه شدن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در جامعه تاکید کرد و بیان داشت: پلیس در تلاش است تا با فرهنگ سازی مناسب در روزهای نخست اجرای این طرح با برنامه‌های ارشادی مردم جامعه را برای رعایت مطلوب‌تر قوانین تشویق کند. 
شمس‌آذر برگزاری نشست‌های خبری، اطلاع‌رسانی از طریق صدا و سیما، ارائه اطلاعیه در روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و سایت‌های مختلف خبر را در راستای آگاهی‌دهی به مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: پلیس در تلاش است، مردم با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی با مشکل مواجه نشوند. 
وی از توزیع بروشور در میان مردم خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی نحوه اجرای مقررات جدید در این بروشورها ارائه شده و در اختیار مردم برای آشنایی بیشتر قرار می‌گیرد. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با بیان اینکه اعمال قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در مرحله نخست مطلوب بوده و در راستای کاهش تلفات فوتی و میزان تصادفات نقش خود را به خوبی ایفا کرده است، گفت: افزایش چند برابری میزان جریمه‌ها می‌تواند در این زمینه نقش خود را در کاهش تصادفات در کشور به خوبی ایفا کند. 
وی با بیان اینکه با اجرای گام نخست قوانین راهنمایی و رانندگی در سال جاری یک هزار و 900 نفر در جاده‌های کشور کمتر کشته شدند، افزود: این میزان کاهش 12.2 درصدی میزان فوتی‌های تصادفات را در کشور نشان می‌دهد. 
شمس‌آذر با بیان اینکه در استان زنجان نیز با اجرای قوانین جدید راهنمایی و رانندگی کاهش 18 درصدی تصادفات منجر به فوت گزارش شده است، تصریح کرد: توجه بیشتر مردم به قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش تلفات تصادفی می‌شود. 
وی یادآور شد: اجرای مرحله دوم قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کاهش میزان تصادفات در کشور می‌شود. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در این زمینه نقش خود را به خوبی ایفا کنند، بیان داشت: هر گاه رسانه‌ها در راستای تبیین قوانین پای کار هستند، مردم توجه بیشتری داشته و رسانه‌ها نقش تاثیر گذاری در هدایت، راهنمایی و اطلاع‌رسانی مطلوب به مردم دارند. 
وی با بیان اینکه هدف پلیس بازداشتن مردم از عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی است، خاطرنشان کرد: برخلاف تصور مردم با افزایش جریمه‌ها این درآمدها به پلیس تعلق نمی‌گیرد. 
شمس‌آذر یادآور شد: قوانین جدید راهنمایی و رانندگی در راستای انضباط بخشی و انتظام تصادفات درون و برون شهری اندیشیده شده و با همکاری مردم به نحو مطلوبی اجرا می‌شود. 
وی با بیان اینکه همکاری مردم همواره گره‌گشای مشکلات مختلف بوده است، یادآور شد: رعایت قانون به نفع مردم و در راستای توجه به نیازهای آنان اجرایی می‌شود. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از اجرای آموزش‌های لازم به رانندگان و نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: این آموزش‌ها در راستای اجرای مطلوب قوانین ارائه می‌شود. 
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول