اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره مسکن و شهرسازی آمل:

مسکن مهر آمل متقاضی کافی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره مسکن و شهرسازی آمل گفت: مسکن مهر شهرستان آمل متقاضی کافی ندارد.

مسکن مهر آمل متقاضی کافی ندارد
محسن غفاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل گفت: در آمل 5 هزار و 200 واحد مسکن مهر وجود دارد، ولی اعضایی که تاکنون از این شهرستان در سایت وزارت مسکن ثبت نام کردند به 3 هزار نفر می‌رسند.
رئیس اداره مسکن و شهرسازی آمل بیان داشت: افتتاح پروژه مسکن مهر به منزله سکونت متقاضیان واجد شرایط در آن است که این امر با ارائه خدمات امکان‌پذیر است.
وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگ مسکن مهر 541 واحدی کمربندی آمل در آینده‌ای نزدیک افتتاح می شود، گفت: پروژه‌های مسکن مهر 256 واحدی کاسمده و قرق در مراحل بعدی بهره‌برداری و افتتاح قرار دارند.
رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان آمل با اعلام اینکه قرارداد برای ساخت 5 هزار و 200  واحد مسکن شهر آمل منعقد شده، بیان داشت: 4 هزار و 950 واحد آن پی‌‌سازی شده و همچنین 1250 واحد نیز آماده بهره‌برداری است.
این مسئول با بیان اینکه اخیرا در شورای مسکن استانداری مازندران، مدیرکل سازمان مسکن و شهرسازی استان 18 هزار و 45 واحد مسکن مهر مازندران را آماده افتتاح دانست، تصریح کرد: از این تعداد 1250 واحد سهم شهرستان آمل است.
غفاری با اعلام اینکه اسکلت‌بندی و سفت‌کاری مسکن مهر کمربندی و مناطق قرق و کاسمده به پایان رسیده و مراحل نازک کاری در حال انجام است، گفت: امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد خانه‌دار شدن تعداد زیادی از همشهریان آملی باشیم.
وی با اشاره به برخی مشکلات مسکن مهر شهرستان آمل یادآور شد: اکثر پروژه‌های ما از مرحله سفت‌کاری گذشته و به مرحله نازک‌کاری رسیدند و در این مرحله نیاز به استادکاران و کارگران ماهر داریم.
غفاری ادامه داد: در این بخش با کمبود مواجه هستیم که نبود نیروی کار ماهر هم‌اکنون به یکی از مشکلات جدی پروژه‌ها تبدیل شده است.
رئیس اداره مسکن و شهرسازی آمل گفت: با توجه به اینکه پروژه‌های زیادی در شهرهای همسایه نیز در زمینه مسکن مهر در حال ساخت است، اقدام به نصب بنر در شهرهای محمودآباد، نور و سرخرود کرده تا از استادکاران و کارگران مجرب استفاده کنیم.
غفاری با تاکید اینکه هم‌اکنون دریافت تسهیلات‌شان بسیاری از پروژه‌های ما به مراحل پایانی رسیده، ادامه داد: همچنین پروژه 541 واحدی کمربندی آمل که برعهده چهار تعاونی قرار دارد، 80 درصد تسهیلات خود را از سوی بانک عامل مسکن و صادرات دریافت کرده است. 
 
* 2200 واحد واحد مسکن مهر آمل متقاضی ندارند
رئیس اداره مسکن و شهرسازی آمل با اشاره به نبود متقاضیان در مسکن مهر آمل خاطرنشان کرد: برای ساخت  واحد مسکن مهر شهرستان آمل قرارداد لازم منعقد شد، ولی اعضایی که تاکنون از این شهرستان در سایت وزارت مسکن ثبت نام کردند به 3 هزار نفر می‌رسند.
وی یادآور شد: برای مسکن مهر 25 میلیون تومان تسهیلات بانکی با بهره چهار درصد برای متقاضیان واجد شرایط لحاظ شده و 13 میلیون تومان سهم آورده اعضا است و اعضای تعاونی‌ها باید در زمان مقرر این مبلغ را پرداخت کنند تا لطمه‌ای به پروژه وارد نشود.
این مسئول با اشاره به اینکه مدیران تعاونی‌های مسکن مهر باید تمام وقت خود را برای پروژه‌های تحویلی صرف کنند، گفت: این موضوع یکی از مشکلات پروژه‌ها است که برخی مدیران تعاونی‌ها دو شغله هستند و این امر باعث عدم پیگیری‌های مستمر شده و بزرگ‌ترین ضربه را به روند اجرایی آن می‌زند.
غفاری در پایان اذعان داشت: نبود متقاضی نیز از مشکلات دیگر این پروژه بوده که ممکن است بر روند اجرایی واحدها خللی ایجاد کند.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول