اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بروجن:

37 هیئت مذهبی در بلداجی فعال است

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: در حال حاضر 37 هیئت مذهبی در بلداجی فعال است.

37 هیئت مذهبی در بلداجی فعال است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجید الهیان صبح امروز در نشست با هیئت‌های مذهبی شهر بلداجی از توابع این شهرستان، اظهار داشت: از این تعداد 17 هیئت در شهر بلداجی و 20 هیئت در روستاهای این بخش مشغول اجرای فعالیت‌های مذهبی و فرهنگی هستند.
وی با بیان اینکه 12 هیئت توسط خواهران و 25 هیئت توسط برادران به ثبت رسیده است، گفت: این هیئت‌ها در دهه اول محرم 370 مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی برگزار کردند.
الهیان سخنرانی، روضه خوانی، مداحی و قرائت زیارت عاشورا را از برنامه‌های اجرایی توسط هیئت‌ها در بخش بلداجی برشمرد و گفت: در دهه دوم محرم 100 مراسم توسط هیئت‌های این بخش برگزار شد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن در ادامه همچنین با بیان اینکه در دهه اول محرم 20 روحانی به این بخش اعزام شدند، گفت: این روحانیان از حوزه علمیه قم و اصفهان به بلداجی اعزام شدند.
وی برگزاری مراسم سخنرانی در راستای معرفی واقعه عاشورا و اجرای هدفمندی مراسم عزاداری از اهداف اعزام این روحانیان برشمرد و گفت: سخنرانی، برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی،  نظارت برفعالیت هیئت‌های عزاداری و اقامه نماز جماعت از جمله برنامه‌های روحانیان در طول دهه محرم بود.
الهیان با بیان اینکه هفت نفر از روحانیان اعزامی در شهر بلداجی و 13 نفر در روستاهای این بخش مستقر شدند؛ تصریح کرد: روحانیان در مساجد و حسینیه‌های این بخش برنامه‌های مذهبی اجرا کردند.
وی همچنین از اجرای 4 هزار مراسم عزاداری در بروجن خبر داد و گفت: این مراسم با همکاری تبلیغات اسلامی، هیئت‌ها، روحانیان و هیئت امنای مساجد برگزار ‌شد.
الهیان سخنرانی را از برنامه‌های این مراسم دانست و افزود: روحانیان در مراسم عزاداری فلسفه قیام عاشورا، جایگاه حادثه کربلا در احیای ارزش‌های الهی و عبرت‎های عاشورا را برای حاضران تشریح کردند.
وی در ادامه از اجرای 180 گفتمان در بروجن خبر داد و گفت: این گفتمان‌ها با هدف تبیین فلسفه قیام عاشورا، معرفی شهدای کربلا و تشریح وظیفه شیعیان در قبال این واقعه برگزار شد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول