اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت ‌احوال آذربایجان غربی:

کاربردهای اسناد هوشمند اطلاع‌رسانی شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت ‌احوال آذربایجان غربی گفت: کاربردهای متعدد اسناد هوشمند باید در جامعه به طور گسترده اطلاع‌رسانی شود.

کاربردهای اسناد هوشمند اطلاع‌رسانی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، محمد جوان یکشنبه‌شب در جلسه تبیین راهبردهای تحقق دولت الکترونیک، اظهار داشت: باید به طور گسترده با مشارکت اصحاب رسانه ویژگی‌ها و قابلیت‌های مختلف اسناد هوشمند در جامعه منعکس شود تا اقشار مختلف مردم با قابلیت‌های این قبیل اسناد به طور کابردی آشنایی کسب کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اسناد مذکور، کارت ملی هوشمند است، تصریح کرد: کارت‌های جدید علاوه بر کاربردهای قبلی کارت ملی، این فرصت را فراهم می‌کنند تا افراد به شیوه‌ای امن به فضای دیجیتالی ویژه خود وارد شوند از این رو به عنوان وسیله‌ای برای حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی و کلید ورود به دولت الکترونیک قلمداد می‌شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: کارت ملی هوشمند به عنوان مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، منجر به توزیع‌ عادلانه فرصت‌ها، کاهش‌ هزینه‌های دولت، مردم و بنگاه‌ها می‌شود به همین‌دلیل این قبیل اسناد در پویایی جامعه نقش به‌سزایی ایفا می‌کنند.
وی یادآوری کرد: با پیاده کردن طرح صدور کارت ملی هوشمند در جامعه این امکان فراهم می‌شود خدمات به روشی ساده، سریع و با‌کیفیت بالاتر به اقشار مختلف مردم ارائه شود همچنین این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت و خدمات آن شود.
این مسئول گفت: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال این امکان را برای صاحبان آن فراهم می‌کند تا بتوان از کارت به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد به طوری که با استفاده از کارت‌های مذکور این امکان فراهم می‌شود، کاربردهای مختلف در کنار هم روی یک کارت قرار بگیرند.
مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان غربی اظهار داشت: این کاربردها را می‌توان در زمان صدور یا بعد از صدور روی کارت قرار داد از طرف دیگر متصدی هر کاربرد فقط امکان دسترسی به اطلاعات مربوط به خودش را دارد به عنوان مثال دستگاه پلیس فقط قادر به مشاهده اطلاعات گواهینامه رانندگی صاحب کارت است و امکان مشاهده اطلاعات حساب مالی صاحب کارت وجود ندارد.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول