اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم:

90 درصد نیازمندی‌های آزمایشگاهی بیماران در دیلم تامین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: خدمات آزمایشگاهی با امکانات و تجهیزات موجود بالای 90 درصد نیاز بیماران را در شهرستان تأمین می‌کند.

90 درصد نیازمندی‌های آزمایشگاهی بیماران در دیلم تامین می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری ظهر امروز در نشست مشترک تیم‌های مدیریتی و ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم و دیلم اظهار داشت: مجموعه پرسنل شبکه بهداشت و درمان به جمعیت 32 هزار نفری این شهرستان در 4 مرکز بهداشتی درمانی و 11 خانه بهداشت خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.
ناصری افزود: از ابتدای تأسیس مرکز بهداشت شهرستان در سال 75 و شبکه بهداشت در سال 79 توانسته‌ایم ظرفیت‌های موردنیاز در بخش نیروی انسانی و تجهیزاتی را تأمین کنیم.
ناصری با اشاره به وجود ظرفیت‌های خاص در این شهرستان اضافه کرد: وجود 70 درصد نیروی بومی در این شبکه، جوان بودن پرسنل و داشتن انگیزه بالای پرسنل در انجام کارها از نقاط قوت مجموعه مدیریتی و ستادی این شهرستان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم به در دستور کار قرار گرفتن چند استراتژی مهم در برنامه‌های شبکه اشاره کرد و ادامه داد: یکی از استراتژی‌های مهم افزایش دسترسی به خدمات است که با افتتاح فاز اول بیمارستان از سال 86 تاکنون 50 درصد نیازهای تخصصی شهرستان با مقیم شدن پزشکان متخصص داخلی و اطفال و حضور دوره‌ای برخی از متخصصان رفع شده است.
وی در تبیین ارائه خدمات پیش بیمارستانی گفت: خدمات اورژانس شهری در سال 89 با همکاری خیّرین از خدمات اورژانس بیمارستانی جدا شد و تمام اعزام‌های بیمارستان با اختصاص دو دستگاه آمبولانس انجام می‌شود.
ناصری در ادامه سخنان خود اضافه کرد: خدمات آزمایشگاهی با امکانات و تجهیزات موجود بالای 90 درصد نیاز بیماران را در شهرستان تأمین می‌کند و موجب کاهش سفرهای غیرضروری شهروندان به شهرستان‌های مجاور برای درمان شده است.
وی تقویت هماهنگی‌های بین بخشی را از دیگر شاخص‌های مهم شبکه بهداشت و درمان دیلم دانست و اظهار داشت: تعامل بسیار خوبی با سایر ادارات شهرستان داریم و حضور فرماندار و معاون وی در جلسه ستادی هفته گذشته و برگزاری مستمر جلسات برون بخشی نظیر شورای سلامت،کمیته بهداشت و تغذیه ستاد تسهیلات سفر، کمیته سوانح و حوادث و کمیته شهرستانی التور از نمونه‌های این تعاملات است.
ناصری اضافه کرد: در بحث سوانح و حوادث برنامه ریزی بسیار خوبی داشته‌ایم و توانسته‌ایم از لحاظ ساختاری و تشکیلاتی برای تیم‌های ارزیاب و عملیاتی تجهیزات مورد نیاز را از محل هزینه‌های شبکه تأمین کنیم.
رئیس شبکه دیلم استانداردسازی تجهیزات و وسائل مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت متناسب با استانداردهای موجود، اجرای برنامه‌های آموزشی بر اساس اولویت‌های آموزشی شهرستان، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، واگذاری خدمات بخش بهداشت مدارس، نقلیه، داروخانه‌ها و دندانپزشکی به بخش خصوصی را از دیگر خدمات ارائه شده عنوان کرد.
وی به برنامه‌های برجسته این شبکه اشاره کرد و افزود: با توجه به وجود خلأ تحقیق و پژوهش در سیستم‌های اداری و راغب نبودن کارشناسان به انجام طرح‌های تحقیقاتی، شبکه بهداشت دیلم سال گذشته با ابتکار و همکاری چند نفر از کارشناسان یک طرح تحقیقاتی انجام داد که نتایج آن نیز به دانشگاه اعلام شد.
ناصری در ادامه این نشست بیان کرد: اجرای رتبه بندی مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت هر شش ماه، اجرای طرح پویایی مدیریت مراکز، داشتن برنامه عملیاتی در تمام مراکز و خانه‌های بهداشت، اجرای طرح آموزش تغذیه در بیماران قلبی عروقی که به صورت سه ساله در شهرستان اجرا می‌شود و اجرای طرح ترمیم دندان شش دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی از دیگر برنامه‌های اجرایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم نیز در ادامه این نشست گفت: برای رسیدن به سلامت و ارتقای سطح سلامتی مردم که هدف اصلی نظام سلامت کشور است باید با همکاری هم و تعامل با یکدیگر به این مهم دست یابیم.
احمد قاسمی افزود: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در سطح استان بر اساس شاخص‌ها شهرستان دیلم جایگاه خوبی در بین سایر شبکه‌ها دارد و این با همت و تلاش مسئولان و پرسنل زحمتکش این شبکه میسر شده است.
قاسمی از انجام فعالیت‌های خالصانه پرسنل شبکه بهداشت و درمان دیلم تشکر کرد و خواستار همکاری مجموعه مدیریتی شبکه دیلم با تیم مدیریتی شبکه بهداشت شهرستان جم شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول