اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرداری منطقه 7 مشهد صورت گرفت؛

جذب 40 میلیون گردشگر با سرمایه‌گذاری در مشهد‌

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه هفت مشهد گفت: با سرمایه‌گذاری، 40 میلیون گردشگر جذب این منطقه شدند.

جذب 40 میلیون گردشگر با سرمایه‌گذاری در مشهد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری منطقه هفت به‌ دلیل همجواری با بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج (ع) و فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد و همچنین دارا بودن پرترددترین ورودی جاده‌ای مشهد یعنی عوارضی باغچه، از مهم‌ترین مناطق زواری شهر مشهد محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: حضور این حجم زائر نیازمند توسعه زیرساخت‌های اقامتی و گردشگری در مشهد است و از آنجا که بیشتر زائران ترجیح می‌دهند در نزدیک حرم مطهر امام رضا(ع) اقامت کنند از این رو پیش‌بینی می‌شود که تا سال 1404 شاهد رشد واحدهای اقامتی و تجاری در شهرداری منطقه هفت باشیم.
وی تاکید کرد: کارشناسان شهری امتیازهای ویژه‌ای برای برای ایجاد مراکز اقامتی و خرید در شهرداری منطقه هفت در نظر گرفته‌اند که از این رو پیش‌بینی می‌شود که تا سال 1404 با رشد روزافزون شهرداری منطقه هفت شاهد یک دگرگونی عمده در چهره این منطقه باشیم.
شهردار منطقه هفت مشهد عنوان کرد: ساخت هتل‌های سه، چهار و پنج ستاره یا حتی بالاتر و یا محل‌های اقامتی معمولی در شهرداری منطقه هفت می‌تواند طیف گسترده‌ای از زائران با هر بودجه و سلیقه‌ای را پوشش دهند تا هر‌گاه افراد وارد مشهد شوند دیگر دچار سرگردانی نشوند.
محمدی تصریح کرد: محوریت شهر مشهد در شمال شرق کشور و امکان مبادلات تجاری آن با سایر کشورها و جاذبه‌های فراوان گردشگری سبب شده که شهرداری منطقه هفت به یک قطب سودآور برای سرمایه‌گذاری مبدل شود.
وی اظهار کرد: با توجه به روابط رو به گسترش ایران با کشورهای همسایه و تاکید مسئولان بر افزایش صادرات غیرنفتی کشور پیش‌بینی می‌شود که مشهد تا دهه آینده تبدیل به یکی از سکوهای صادراتی به کشورهای آسیای میانه و افغانستان شود؛ از این رو شهرداری منطقه هفت به دلیل مجاورت با فرودگاه مشهد و آزادراه مشهد ـ باغچه از ظرفیت زیادی برای سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه خدمات صدور کالا و گمرکی برخودار است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول