اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی؛

20 منطقه نمونه گردشگری آماده سرمایه‌گذاری است

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از معرفی 20 منطقه نمونه گردشگری برای سرمایه‌گذاری در استان خبرداد.

20 منطقه نمونه گردشگری آماده سرمایه‌گذاری است
مجتبی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: این مناطق در شهرستان‌های اراک، دلیجان، محلات، تفرش، شازند، کمیجان، خنداب و زرندیه قرار دارند.
وی تصریح کرد: میراث فرهنگی از افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری در این بخش به خوبی استقبال کرده و شرایط و بسترهای لازم را برای سرمایه‌گذاری علاقمندان مهیا ساخته است.
سرپرست میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اهمیت توسعه مناطق گردشگری خاطر نشان ساخت: توسعه مناطق گردشگری تحول بزرگی در صنعت گردشگری ایجاد کرده و جذب بیشتر گردشگران را به دنبال دارد که خوشبختانه در سال‌های اخیر مورد توجه میراث فرهنگی قرار گرفته است.
رضوانی با بیان اینکه توسعه صنعت توریسم علاوه بر آشنایی مردم دیگر شهرهای کشور با فرهنگ‌ و آداب و رسوم و جاذبه‌های دینی استان، در رشد اقتصادی استان نیز تاثیر به سزایی دارد، بیان کرد: استان مرکزی به دلیل جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکی از مناطق مستعد برای توسعه صنعت گردشگری است که با سرمایه‌گذاری می‌توان از این جاذبه‌ها نهایت بهره را برد.
وی با بیان اینکه 27 منطقه نمونه گردشگری در استان مرکزی وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 20 منطقه در قالب بسته سرمایه‌گذاری برای ارائه به علاقه‌مندان سرمایه‌گذاری در استان معرفی شده‌اند که برخی از این مناطق شامل خانه میران، کلاله، هفتاد قله، هزاوه، کویر میقان و منطقه گردو در اراک، تخت‌السادات در کرهرود، سدالغدیر و قیزقلعه درساوه، آبگرم و خورهه در محلات، سد کشه در تفرش، وفس در کمیجان و خنداب، چناقچی در زرندیه و... است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول