اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

قیام امام حسین (ع) سرمشق بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: قیام امام حسین (ع) که برای نجات انسان از بند دنیاطلبی و مادی‌گرایی به وقوع پیوسته به عنوان سرمشق قیام‌های بیداری سراسر دنیا قرار گرفته است.

قیام امام حسین (ع) سرمشق بیداری اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام جعفر انواری بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت ضرورت تشکیل جلسه‌های مباحث دینی را مرتبط با سعادت دنیا و آخرت دانست و اظهار کرد: هر انسانی به طور فطری سعادت‌طلب است.
وی تفاوت «بصر» و «بصیرت» را در مفهوم آن خواند و افزود: «بصر» به معنی دیدن و «بصیرت» آگاهی و بینش انسان است، بنابراین اگر بینش فرد قوی باشد و فقط مسائل را در چهارچوب مسائل مادی قرار ندهیم، به بصیرت دست پیدا می‌کنیم.
انواری یکی از راه‌های رسیدن به بینش را نهضت عاشورا ذکر و تصریح کرد: قیام امام حسین (ع) و جریان کربلا دارای ویژگی‌ها و امتیازاتی است که پس از گذشت سال‌ها هنوز به عنوان الگو جریان دارد.
وی عنوان کرد: انقلاب عاشورا از نظر زمان و مکان و... هرگز قابل قیاس با سایر انقلاب‌های رخ داده در تاریخ نیست، اما با وجود فراموشی تمام انقلاب‌ها، جاودان مانده است.
انواری بیان کرد: اگر با «بصر» به حادثه کربلا نگاه کنیم، انقلاب کربلا یک جریان معمولی است، اما اگر نگاه با «بصیرت» باشد، واقعه عاشورا جریانی است که ماندگاری آن به درازای تاریخ است.
وی اظهار کرد: نهضت عاشورا مبارزه میان حق و باطل است و تا زمانی که این مبارزه وجود دارد، جریان عاشورا نیز ادامه دارد.
انواری خاطرنشان کرد: قیام امام حسین (ع) که برای نجات انسان از بند دنیاطلبی و مادی‌گرایی به وقوع پیوسته به عنوان سرمشق قیام‌های بیداری سراسر دنیا قرار گرفته است، اما دشمنان درصدد هستند، این انقلاب را از ما بگیرند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام دین را افیون ملت‌ها می‌دانند، تصریح کرد: یکی از دلایل آن‌ها سوگواری و عزاداری است که آن‌ را عامل تحقیر جامعه می‌دانند.
انواری با توجه به اینکه در برابر این نظریه بصیرت می‌تواند، راهگشا باشد، گفت: یکی از عواملی که شور حماسه را در ملت نگه داشته، سوگواری برای امام حسین (ع) است.
استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حماسه عاشورا بزرگ‌ترین ضربه‌ها را به حکومت‌های ظالم تاریخ زده است، زیرا آن‌ها از این راه قصد داشتند، عزاداری امام حسین (ع) حذف شود، اما موفق نشدند.
وی اصل نهضت حضرت اباعبدالله (ع) را سیاسی ذکر کرد و افزود: بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند، مراسم تاسوعا و عاشورای‌ حسینی صرفا به صورت یک عزاداری محض بدون بصیرت برگزار شود.
انواری تصریح کرد: در جریان عاشورا مباحثی مطرح می‌کنند که اصل جریان مبارزه را زیر سؤال می‌برد و در صورت عدم‌ بصیرت جریان عاشورا از بین می‌رود.
وی با تأکید بر اینکه مخالفان نظام با اصل اسلام و عاشورا مشکل دارند، عنوان کرد: ‌کدیور‌ در روزنامه ‌همبستگی‌ امام حسین (ع) را مبعوث از طرف خداوند ندانسته است.
انواری با بیان اینکه ‌سروش‌ نیز به عنوان یکی از مخالفان فعال نظام در این مورد فرهنگ شهادت را خشوت‌آمیز خوانده است، بیان دکرد: وی می‌گوید «با ابراز تأسف عنصر خون‌خواهی و انتقام همچنان محفوظ مانده است، اما باید تلاش شود، این تفکر از بین برود، زیرا امروز از امویان خبری نیست، بنابراین باید این تفکرات منسوخ شده را کنار گذاشت».  
وی با اشاره به اینکه برخی از جریان‌ها در انتخابات به دنبال سوء استفاده هستند و اصل نظام و ولایت را زیر سؤال می‌برند، عنوان کرد: باید در انتخابات مشکلات را بیان کرد تا با مذاکره به راه‌ حل قاطعی برسید.
انواری خاطرنشان کرد: باید مردم بصیرت داشته باشند تا کسانی به نام امام راحل و ارتباط با وی کارهای مخالف نظر ایشان را انجام می‌دهند و در عمل مقابل ایشان قرار می‌گیرند، را بشناسند.
وی یکی از اهداف و آرمان‌های ‌امام خمینی (ره) را آزادی فلسطین دانست و اظهار کرد: آن‌ها با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» درصدد انحراف این آرمان بودند.
انواری گفت: مردم اگر با بصیرت بتوانند، این جریان‌ها را تجزیه و تحلیل کنند، هرگز فریب آن‌ها را نمی‌خورند.
وی با تأکید بر پیروی از خط مشی الهی افزود: این خط الهی، خط ولایت است که با تمسک به آن به انحراف کشیده نمی‌شویم.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول