اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام نوروزی‌جنتی:

اتهام به شورای نگهبان توهین به قانون اساسی است

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه علمیه مکتب‌الاشراق شیراز با اشاره به نقش موثر شورای نگهبان در انتخابات گفت: قانون اساسی به شورای نگهبان اختیار مفسر بودن قانون را داده، از این رو اتهام انحراف به این شورا، توهین به قانون اساسی و قانون‌گذاران آن است.

اتهام به شورای نگهبان توهین به قانون اساسی است
حجت‌الاسلام والمسلمین نوروزی‌جنتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: برابر قانون اساسی شورای نگهبان مفسر قانون بوده و خود قانون این اختیارات را تصریح و تنفیذ کرده است تا به خاطر صیانت و محافظت از انحراف و تفسیر به رای امثال علی محمد دستغیب به عنوان نگهبان و مفسر قانون باشد.
وی افزود: زمانی که شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مورد اشاره قانون اساسی و قانون‌گذاران آن را استصوابی تفسیر می‌کند، شما دیگر چه می‌گویید و این دخالت آشکار را چگونه توجیه می‌کنید چراکه قانون تفسیر، تحلیل اصول و فروع خود را به این شورا واگذار کرده است.
وی خطاب به منتقدان عملکرد شورای نگهبان گفت: چرا حرف دلتان را نمی‌زنید و راست و حسینی نمی‌گویید نظام و قانون اساسی را از ریشه قبول ندارید که البته این موضوع را در تمام موضع‌گیری‌های خود نشان داده‌اید.
جنتی اضافه کرد: یکی از این افراد در یکی از سخنانش ادعا کرده است کسانی که می‌گویند باید تسلیم امر رهبری شد، و ایشان را فصل‌الخطاب قرار داد به حکم فقه و منطق مورد قبول نیست اما به فرموده امام راحل (ره)، ولی فقیه ولایتش ولایت رسول‌الله است و آیا سرپیچی از فرامین و دستورات ولی فقیه خلاف شرع و عقل و منطق نیست.
وی گفت: مگر توصیه خدای تعالی به تسلیم امر رهبری و فصل‌الخطاب بودن دستور او را در آیه 58 سوره مبارکه نساء ملاحظه نکرده‌اید و نمی‌دانید که کلام خدا و رسول و صاحبان امر به شکل مسلسل و زنجیره‌ای تا ولایت فقیه جامع‌الشرایط از نظر عقلی و شرعی محرز است.
رئیس حوزه علمیه مکتب‌الاشراق شیراز با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر «ولایت فقیه، همان ولایت رسول‌الله است» خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید که رد حکم شرع به منزله رد حکم اهل بیت (ع) است و کسی که با ما مخالفت کند، با خدا مخالفت کرده که همان معنی فصل‌الخطاب بودن ولی فقیه است.
جنتی با بیان اینکه اختیارات ولی فقیه باید مطلق باشد تا بتواند به وظایفش عمل کند، اضافه کرد: ولی فقیه با در نظر گرفتن مصالح مسلمین می‌تواند حتی به صورت موقت بعضی از احکام را تعطیل و حکم حکومتی صادر کند که حضرت امام خمینی (ره) مکرر و به طور مرتب به اصل مصلحت‌اندیشی عنایت ویژه‌ای داشتند.
این روحانی ادامه داد: چنین اختیاری استبداد به رای نبوده بلکه عمل به اساس مصلحت قلمداد می‌شود چراکه نظر و دیدگاه حاکم نیز مانند عمل او مصلحت است.
این شاگرد پیشین کلاس درس علی محمد دستغیب در ادامه ابراز داشت: مصلحت نظام از امور مهمه‌ای است که گاهی غفلت از آن موجب شکست اسلام عزیز می‌شود، بنابراین چگونه علی محمد دستغیب به خود اجازه می‌دهد تا مواضع خردمندانه رهبری معظم را استبداد در لباس دین معرفی کند.
جنتی با اشاره به اینکه علی محمد دستغیب بیش از 30 سال این مواضع خصمانه را دارد، تصریح کرد: این شخص امروز را برای بروز و ظهور این خصومت به زعم خودش مناسب دیده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول