اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

قانون اساسی میثاق یک ملت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه قانون اساسی میثاق یک ملت است،گفت: باید همه مردم و مسئولان به قانون اساسی احترام گذاشته و آن را رعایت کنند.

قانون اساسی میثاق یک ملت است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی صبح امروز در جمع مسئولان استان با اشاره به 12 آذر روز تصویب قانون اساسی ایران، اظهار داشت: قانون اساسی نمایانگر اندیشه و تفکر یک ملت بوده و قانون اساسی ایران منبعث از فرهنگ دینی است.
وی ادامه داد: باید همه مردم و مسئولان قانون‌مند بوده و از مردم و مسئولان کشور اسلامی انتظار می‌رود که به عنوان یک ملت بزرگ باید رشد خود را نشان داده و برای اجرای قانون همه تلاش کنیم.
امام جمعه بیرجند تهمت، تخریب دیگران، بی‌توجهی به قانون را بسیار ناپسند دانست و افزود: گوش به فرمان ولایت فقیه و رعایت قانون اساسی باید مد نظر همه مردم و مسئولان قرار گیرد.
رضایی بیرجندی با اشاره به روز جهانی معلولان، روز دانشجو و شهادت سردار میرزا کوچک خان جنگلی گفت: یاد و خاطر شهیدانی مانند میرزا کوچک خان جنگلی و دیگر شهدا گرامی باد.
وی به عاشورا و تاسوعای حسینی اشاره کرد و افزود: باید در عاشورا و تاسوعای حسینی بحث نماز را جدی گرفت و بعد از آن عزاداری کرد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هیئت‌ها باید محل علم و دانش باشند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید در هیئت‌ها و عزاداری‌ها فراموش شده و باید به صورت جدی دنبال شود.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه مومن باید اثرگذار باشد، افزود: مومن باید در تمام صحنه‌ها حضور داشته باشد و مومن باید پاکی و محبت را در تمام جامعه پخش کند.
وی تصریح کرد: اگر آرامش و امنیت در جامعه حاکم است به خاطر امر به معروف و نهی از منکر است که باید در جامعه بیشتر نهادینه شود.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه دشمنان در صدد ضربه زدن به اسلام و مسلمانان از هر طریقی هستند، افزود: دشمن در برخی مناطق با توزیع شکلات‌های تلخ و شیرین که بر روی جلد این شکلات‌ها اسم عیسی مسیح و در برخی از آنها نام حضرت رسول (ص) را نوشته‌اند توزیع می‌کنند.
رضایی بیرجندی ادامه داد: بر روی جلد شکلات‌های تلخ نام رسول خدا و بر روی شکلات‌های شیرین نام عیسی مسیح را می‌نویسند و از این طریق مذاهب دیگر را تبلیغ می‌کنند و به اسلام و مسلمانان ضربه‌ می‌زنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول