اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز تربیت مبلغ بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

دشمنان خواستار کم‌رنگ شدن هویت فرهنگ عاشورایی هستند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز تربیت مبلغ بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: دشمنان با ایجاد تهاجم‌های فرهنگی در جامعه به دنبال کم‌رنگ شدن هویت و اصل فرهنگ عاشورایی در میان مردم هستند اما اقدامات آنها برای ایجاد خدشه به فرهنگ غنی عاشورا راه به جایی نمی‌برد.

دشمنان خواستار کم‌رنگ شدن هویت فرهنگ عاشورایی هستند
حجت‌الاسلام حجت‌الله داوودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه تمام مسلمانان شیعه باید رهرو راه امام حسین (ع) باشند، اظهار داشت: در زمان پیامبر گرامی اسلام (ع) برخی از آموزه‌های دینی در جامعه شکل گرفته که این آموزه‌ها مبتنی بر چهار عنصر اصلی بوده است.
وی به فلسفه قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا اشاره کرد و افزود: تمام آموزه‌های دینی در زمان پیامبر اسلام (ع) مبتنی بر عبودیت و بندگی مردم، معرفت، عدالت و برابری میان تمام مردم و محبت بوده است و شکل‌گیری قیام امام حسین (ع) به زمان کم‌رنگ شدن این آموزه‌ها در میان مردم باز‌می‌گردد.
مدیر مرکز تربیت مبلغ بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه امام حسین (ع) به دنبال اصلاح در دین جد خود بوده است، تصریح کرد: کم‌رنگ شدن آموزه‌های دینی، ترک معروفات دین و افزایش منکرات در آن زمان سبب قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا شده است.
وی به مهم‌ترین هدف از ایجاد تهاجم‌های فرهنگی دشمنان علیه کشور و جوانان ایرانی اشاره کرد و ادامه داد: بنا به فرمایشات امام خمینی (ره) و بسیاری از بزرگان، باور‌های دینی به عنوان باطن محرم و صفر در درون مردم نهادینه می‌شود و با تحقق این موضوع آسیب‌پذیری مردم در مقابل نا‌هنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی کاهش می‌یابد.
داوودی با بیان اینکه دشمنان اسلام به دنبال ایجاد خدشه در باور‌های دینی مردم هستند، تاکید کرد: دشمنان با ایجاد هجمه‌های فرهنگی در راستای تخریب اصل و باطن محرم و صفر تلاش می‌کنند و خواستار کم‌رنگ شدن هویت واقعه عاشورا هستند.
وی اضافه کرد: بنا به فرموده امام خمینی (ره) محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و تمام دشمنان اسلام در راستای از بین بردن اسلام و ارزش‌های اسلامی در میان مسلمانان گام بر می‌دارند.
مدیر مرکز تربیت مبلغ بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به وظیفه اقشار مختلف جامعه اعم از رسانه‌ها، دولت و مردم در راستای مقابله با اقدامات دشمن و زنده نگه داشتن اسلام و فرهنگ غنی عاشورا اشاره کرد و بیان داشت: اهداف و نقشه‌های دشمن باید در جامعه و به ویژه در میان قشر جوان اطلاع‌رسانی شود و اصل و هویت فرهنگ عاشورا نیز باید به تمام مردم شناسانده شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول