اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش رودهن:

انتقال فرهنگ عاشورا وظیفه همه نهادهاست

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش رودهن تاکید کرد: آموزش و پرورش در راستای انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.

انتقال فرهنگ عاشورا وظیفه همه نهادهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مریم رحمانی صبح امروز در جریان آیین سینه‏زنی دانش‏آموزان مدارس رودهن که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، بخشدار رودهن و جمعی دیگر از مسئولان محلی در حسینیه هیئت جوانان علی‏اکبر (ع) رودهن برگزار شد، از شرکت 500 دانش‏آموز این شهر در آیین سینه‏زنی سالروز شهادت حضرت علی‏اکبر (ع) خبر داد.
وی اظهار داشت: هدف از برگزاری این مراسم، زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا و دین مبین اسلام در میان نسل جوان انقلاب است.
رئیس آموزش و پرورش رودهن ادامه داد: بقای اسلام تا این برهه زمانی تنها در گرو زنده نگه داشتن فرهنگ خط سرخ شهدای عاشورا بوده است.
رحمانی افزود: از این رو جوانان و نوجوانان دانش‏آموز علاقه‏مند به اهل بیت معصومین (ع) در رودهن در هیئتی مشترک به سینه‏زنی عزای سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یاران باوفای آن امام همام پرداختند.
رئیس آموزش و پرورش بخش رودهن، حفاظت و حراست از فرهنگ اعتقادی دانش‏آموزان به عنوان سرمایه‏ای ملی را از وظایف مهم این نهاد خواند.
وی تصریح کرد: با توجه به این مهم، آموزش و پرورش در راستای انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان وظیفه سنگینی را بر عهده دارد.
رحمانی با قدردانی از مسئولان سایر نهادها در برپایی این مراسم خاطرنشان کرد: اگر کمک‏های مسئولان شهری، بخشی، شهرستانی، استانی و کشوری نبود، اجرای طرح‏های فرهنگی توسط آموزش و پرورش بخش رودهن کاری دشواری و شاید ناممکن قلمداد می‏شد.
رئیس آموزش و پرورش بخش رودهن ادامه داد: مساعدت‏های امام جمعه، بخشدار و سایر مسئولان همواره یاریگر آموزش و پرورش رودهن در تمام مباحث آموزشی و فرهنگی بوده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول