اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز صورت گرفت؛

برگزاری همایش عزاداران حسینی ویژه مهدهای کودک کاشان

خبرگزاری فارس: همایش عزاداران حسینی ویژه مهدهای کودک‌ زیر پوشش اداره بهزیستی کاشان در حسینیه علقمه این شهرستان برگزار شد.

برگزاری همایش عزاداران حسینی ویژه مهدهای کودک کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رئیس اداره بهزیستی این شهرستان ظهر امروز در این همایش نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و اشاعه آن در بین کودکان را از اهداف برگزاری این همایش ذکر کرد.
امین عسگری گفت: در شرایط امروز که دشمن با جنگ نرم به دنبال بی‌هویت کردن نسل آینده‌ساز این مرز و بوم است، آموزش ارزش‌های اخلاقی و انسانی قیام عاشورا در قالب برنامه‌های فرهنگی می‌تواند آنها را در برابر این فتنه دشمن بیمه کند.
وی افزود: در این همایش مصائب حضرت رقیه و  خاندان اباعبدالله ‌الحسین (ع) در قالب نمایش فیلم، ارائه سرود، تعزیه، دکلمه و خطبه توسط کودکان به حدود 500 نفر از کودکان 20 مهد کودک زیر پوشش اداره بهزیستی کاشان آموزش داده شد.
رئیس اداره بهزیستی کاشان با اشاره به برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی کودکان به عنوان برنامه جانبی این همایش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نقاشی زبان بیان عواطف و احساسات کودکان است لذا طی فراخوانی از کودکان مهدهای کودک‌ خواسته شده تا تمام دانستنی‌ها و احساسات خود را نسبت به امام حسین ‌(ع) و قیام عاشورا در قالب نقاشی بیان کنند که به دنبال این امر بیش از 500 اثر ارائه و به نمایش گذاشته شده ‌است.
به گفته وی ماکت صحرای کربلا توسط مربیان مهدهای کودک‌ ساخته شده تا ذهن کودکان با حال و هوای میدان جنگ و چگونگی قرار گرفتن خیمه‌ها و روز عاشورا آشنا شود و قصه‌هایی که از این قیام برای آنها گفته می‌شود بتوانند در ذهن خود مجسم کنند.
وی با اشاره به مصادف شدن شب یلدا با ماه محرم یادآور شد: به منظور ایجاد رنگ و بوی مذهبی در بزرگداشت این مراسم سنتی در سطح مهدهای کودک‌ زیر پوشش اداره بهزیستی مراسم عزاداری سیدالشهدا (ع) به همراه دادن غذای نذری برگزار می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول