اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی:

چراغ تئاتر را برای مردم روشن نگه داریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: چراغ تئاتر را باید برای مردم روشن نگه داریم.

چراغ تئاتر را برای مردم روشن نگه داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، سید جواد جعفری در دیدار با اعضای شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی تئاتر مشهد شورای نظارت بر نمایش مشهد اظهار داشت: تئاتر خود به تنهایی منبر است و محلی برای وضع و خطابه و ارشاد که در آن تحقق آرمان‌ها و توسعه و تحقق ارزش‌ها نظام مقدس جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین زمانی، تئاتر قداست دارد و جایگاه ویژه‌ای در بین جامعه به خود اختصاص می‌دهد که  سمت و سوی آن به گونه‌ای تنظیم شود که راستای تاثیرگذاری بر مخاطب داشته باشد.
جعفری بیان داشت: تئاتر چهار ضلع دارد که ضلع اصلی آن گروه‌های تئاتر است که باید دارای هویت و شناسنامه‌ای و اصالتی باشند.
وی ساختار و تشکیلات انجمن را دومین ضلع خواند و افزود: شورای نظارت بر نمایش رکن سوم است که نقش آن تامین سلامت و تقویت و کیفیت‌بخشی در نمایش و بسیار موثر و اساسی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اذعان داشت: دولت و امکانات ضلع چهارم است که دولت با حضور سه ضلع یاد شده نهایت پشتیبانی و حمایت و یاری را می‌رساند و این در نهایت منجر به تولید می‌شود.
وی خطاب به اعضای جلسه اظهار داشت: متنی را بنویسید و یا انتخاب و کارگردانی کنید که بر خلاف مسیر آرمان‌های جامعه نباشد و مشارکت هنرمندان باعث دوام و توام مشارکت مردم می‌شود.
جعفری خطاب به هنرمندان اظهار داشت: امسال به یاری خدا به مشکل اعتباری نداریم و اگر با قالب یاد شده برنامه‌ریزی و اجرا آغاز شود، اعتبار از سوی این اداره کل تامین می‌شود.
وی با تاکید بر آنکه ما باید به نیاز مردم پاسخ دهیم، افزود: چراغ تئاتر را برای مردم روشن نگه داریم و این به همت شما هنرمندان محقق می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بودجه شاخص‌های فرهنگی و سهم 30 درصدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار داشت: هنرمندان با همت جدی در تولید تئاترهای ارزشی مطابق با آرمان‌های انقلاب گام بردارند و هیچ نگران بودجه و اعتبار نباشند.
در این جلسه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد مقدس اظهار داشت: تخصصی‌سازی تئاتر یکی از برنامه‌های ویژه ما در اداره ارشاد مشهد است که در این زمینه باید به سمتی برویم که تئاتر کودک و نوجوان، آیینی، دفاع مقدس و فعالیت‌هایی همچون نمایشنامه‌خوانی، تئاتر میدانی و صحنه‌ای به صورت مجزا مورد پیگیری قرار گیرد و هنرمندان این عرصه نیز به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف هنرهای نمایشی فعالیت کنند.
محمد کاظم دبیری با اشاره به هماهنگی و تعامل با سازمان‌ها و نهادهای مختلف مشهد عنوان کرد و افزود: یکی از برنامه‌هایی که به طور ویژه به آن می‌پردازیم هماهنگی و تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف در مشهد به منظور همکاری و استفاده از ظرفیت‌های آنها در حوزه تئاتر است.
وی در پایان تصریح کرد: برگزاری جلسات نقد آثار، تبادل تجربه، پر رنگ کردن حضور مخاطب، اجرا کردن فعالیت‌ها به صورت مردمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این اداره است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول