اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول انجمن نمایش استان کردستان:

نبود سالن اجرا بزرگ‌ترین مشکل هنرمندان تئاتر کردستان است

خبرگزاری فارس: مسئول انجمن نمایش کردستان از نبود سالن اجرای نمایش به عنوان بزرگ‌ترین مشکل هنرمندان تئاتر این استان نام برد.

نبود سالن اجرا بزرگ‌ترین مشکل هنرمندان تئاتر کردستان است
عبید رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: استان فرهنگی کردستان نیازمند توجه به آن در زمینه ساخت سالن‌های نمایش است و این جز با همت و تلاش مسئولان به ویژه استاندار امکان‌پذیر نیست.
به گفته وی اکنون با حمایت‌های ارشاد اسلامی و اختصاص مبلغی برای تعمیر و تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج در کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان، یک سالن 200 نفره به مجموعه سالن‌های این مجتمع اضافه می‌شود که بخش عمده‌ای از مشکلات را حل خواهد کرد.
رستمی در ادامه به وضعیت گروه‌های نمایش استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 18 گروه شناسنامه‌دار در استان وجود دارد که کمک هزینه 500 هزار تومانی را دریافت کرده و با تایید نمایش‌های آنان توسط انجمن نمایش و اداره‌کل ارشاد برای دریافت 4 میلیون تومان به مرکز هنرهای نمایشی معرفی شده‌اند.
وی عنوان کرد: این گروه‌های نمایش تا آخر سال باید اجراهای عمومی با نظارت انجمن نمایش استان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشند.
به گفته مسئول انجمن نمایش استان کردستان، 16 گروه دیگر نمایش استان تایید شده و در مرحله صدور پروانه قرار دارند و علاوه بر آن هم شش گروه دیگر معرفی شده و اکنون در دست بررسی برای اخذ پروانه هستند.
وی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، تئاتر کردی سقز، تئاتر استانی قروه، تئاتر منطقه‌ای و تئاتر شهروند سقز را از جمله فعالیت‌های انجمن نمایش با حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: برگزاری این جشنواره‌ها زمینه‌ای برای رشد و ارتقای هنرمندان و گروه‌های نمایش کردستان است.
رستمی در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزشی تئاتر در شهرستان‌های مختلف استان برای هنرمندان عرصه تئاتر خبر داد و گفت: امسال در قروه کلاس‌هایی به مربیگری علیرضا حنیفی، در دهگلان به مربیگری یونس صحرارو و در سنندج نیز زیر نظر خسرو سینا و بهار لطافتیان کلاس‌های آموزشی تئاتر برگزار شده است.
وی در پایان گفت: تمام هزینه برگزاری کلاس‌های آموزشی را انجمن هنرهای نمایشی استان متقبل شده است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول