اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران خبر داد:

رشد 70 درصدی فعالیت تئاتر در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از رشد 70 درصدی فعالیت تئاتر در این استان خبر داد.

رشد 70 درصدی فعالیت تئاتر در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان داشت: در سال جاری، هنرمندان تئاتر استان مازندران به طور متوسط بیش از دو بار در هر ماه موفق به حضور در جشنواره‌های معتبر سراسری، بین‌المللی و منطقه‌ای شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، آثار نمایشی متعددی از هنرمندان تئاتر استان در جشنواره‌های معتبر کشوری به اجرا درآمده‌اند که تعداد آنها در پایان آبان با 70 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به 19 عنوان رسیده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران یادآور شد: روند رو به رشد حضور هنرمندان تئاتر استان مازندران در جشنواره‌های معتبر فرااستانی، به ویژه در چهار سال گذشته بسیار محسوس بوده و در سال جاری به اوج خود رسیده است.
وی اضافه کرد: تعداد حضور گروه‌های نمایشی استان در این جشنواره‌ها در سال‌های 86 تا 89 به ترتیب شش، 9، 11 و 17 عنوان بوده است که این تعداد در سال جاری تا پایان آبان و در شرایطی که هنوز چهار ماه تا پایان سال مانده است، به 19 عنوان رسیده است.
ابراهیمی با اشاره به رشد متوسط سالانه 42 درصد در فاصله سال‌های یاد شده، جهش 70 درصدی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ( 11 نمایش تا پایان آبان 89 ) را مورد تأکید قرار داده و بر همین اساس، استان مازندران را از سایر استان‌های کشور متمایز دانست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان افزود: هنرمندان شهرستان تنکابن با هشت نمایش به عنوان فعال‌ترین هنرمندان در سال جاری و هنرمندان شهرستان‌های ساری با سه نمایش، آمل و بابلسر هر کدام با دو نمایش و شهرستان‌های قائمشهر، نکا، بهشهر و نور نیز هر کدام با یک نمایش در کسب این موفقیت‌ها سهیم بوده‌اند که آثار آنان، مورد حمایت‌های مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع شده‌اند.
به گزارش فارس، حضور گروه‌های نمایشی در جشنواره‌های معتبر کشوری، زمینه مناسبی برای معرفی هنرمندان خلاق و توانمند استان مازندران به گروه‌های تراز اول تئاتر ایران محسوب شده و علاوه بر مطرح شدن مکرر تئاتر استان در سطح کشور، مواجهه مستمر هنرمندان با بهترین آثار نمایشی ایران و جهان و متعاقباً، ارتقای سطح کیفی تولیدات نمایشی استان را در پی داشته و خواهد داشت.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول