اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با راهیابی به جشنواره تئا‌تر فجر و کسب ۸ عنوان؛

خراسان شمالی در جشنواره تئا‌تر مناطق کشور درخشید

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در بیست‌ و سومین جشنواره تئا‌تر مناطق کشور با راهیابی به جشنواره تئا‌تر فجر و کسب ۸ عنوان خوش درخشید.

خراسان شمالی در جشنواره تئا‌تر مناطق کشور درخشید
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، حسین فرخنده اظهارداشت: دو نمایش «پنهان پشت دیوار‌های این خانه» به نویسندگی و کارگردانی عباس کریمی و «جوانمرد» به کارگردانی علی محمدی در بیست و سومین جشنواره تئا‌تر مناطق کشور ۸ عنوان بر‌تر جشنواره را از آن خود کرده‌اند.
وی اضافه کرد: در این رقابت‌ها در نمایش پنهان پشت دیوار‌های این خانه بنا به آرای هیات داوران بهزاد عزیزی جایزه بازیگر مرد و المیرا صادقی جایزه بازیگر زن را به خود اختصاص دادند.
فرخنده اظهارداشت: در بخش موسیقی، موسیقی هر دو نمایش راه یافته از استان خراسان شمالی عنوان موسیقی بر‌تر را از آن خود کردند و از مجتبی ابوالقاسم‌پور طراح و سازنده موسیقی جوانمرد و الیاس صدری و حمید علیپور سازندگان موسیقی پنهان پشت دیوارهای این خانه تقدیر به عمل آمده است.
وی گفت: عباس کریمی دیپلم افتخار و جایزه اول نمایشنامه نویسی و جایزه دوم کارگردانی را در این دوره از رقابت‌ها از آن خود کرده است و بدین ترتیب «پنهان پشت دیوار‌های این خانه» به همراه نمایش «چند برش کوچک از کیک تولد الیاس» به کارگردانی مسعود هاشمی از البرز بدون اولویت به عنوان نمایش‌های بر‌تر به سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر راه یافته‌اند.
معاون فرهنگی، هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: نمایش جوانمرد به نویسندگی محسن کشمیری و به کارگردانی علی محمدی نیز علاوه بر اخذ جایزه موسیقی، جایزه طراحی لباس را با طراحی کیانوش فیروزه از آن خود کرده و هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از گروه بازی سازان این نمایش تقدیر به عمل آورده است.
بر پایه این خبر، ۹ نمایش از استان‌های اردبیل، البرز، گلستان، سمنان و خراسان شمالی در گیلان با هم به رقابت پرداختند.
رضا بابک، محمدحسین ناصر بخت، نادر برهانی‌مرند و حسن رونده داوران این جشنواره بودند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول