اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خوزستان بیان کرد:

سرمایه‌گذاری در احیای بافت‌های فرسوده به شرط حمایت

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه‌سازان خوزستان گفت:‌ انبوه‌سازان به شرط حمایت، در احیای بافت‌های فرسوده سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذاری در احیای بافت‌های فرسوده به شرط حمایت
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز،‌ سیاوش ساعی‌فر در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات بافت‌های فرسوده استان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و انبوه‌سازان برگزار شده بود،‌ اظهار کرد:‌ تا زمانی طرحی توجیه اقتصادی نداشته باشد و جوابگوی ریسک اجرا نباشد امکان مشارکت در آن نیست.
وی با بیان اینکه سازندگان به حمایت مسئولان نیاز دارند،‌ افزود:‌ شرایط ویژه خوزستان از جمله گرما، رطوبت و گرد و غبار و تخریب تمام زیرساخت‌ها در نتیجه هشت سال جنگ در این استان باید مدنظر قرار گیرد.
ساعی‌فر تعداد انبوه‌سازان استان را 544 نفر عنوان کرد و گفت:‌ این افراد به کار و فعالیت در خوزستان علاقه دارند به همین دلیل با وجود شرایط سخت باز هم حاضر به سرمایه‌گذاری در این استان هستند،‌ این در حالی است که شرایط ساخت و ساز در استان اشتیاقی برای کار این گروه باقی نگذاشته است.
وی تصریح کرد: شهردار اهواز گفته قرار است فروش تراکم 35 درصد افزایش یابد که در این صورت قطعا انبوه‌سازان سرمایه‌های خود را به بخش‌های دیگر سوق می‌دهند یا از استان کوچ می‌کنند.
رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان خوزستان وجود قوانین سختگیرانه و اخذ عوارض بیش از توان انبوه‌سازان را موانع بزرگی در مقابل توسعه کار عنوان کرد.
شهردار شوشتر نیز در این نشست گفت: همیشه درخواست‌هایی برای بخشودگی عوارض به شهرداری‌ها ارائه می شود،‌ این در حالی است که دستگاه‌های خدمات دهنده همچون آب و برق هیچ‌گونه همکاری و تخفیفی برای بافت‌های فرسوده قائل نمی‌شوند.
آرش با انتقاد از شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به دلیل سرمایه‌گذاری در ساخت واحدهای تجاری،‌ اظهار داشت:‌ مشکل در ساخت واحدهای تجاری نیست و این شرکت باید در احداث فضای سبز و پارک سرمایه‌گذاری کند.
به گفته وی، افزایش هزینه‌های ساخت و ساز باعث فرار سرمایه‌ها از نوسازی بافت‌های فرسوده می‌شود.
وی تصریح کرد:‌ پروژه مسکن مهر علت عدم پیشرفت طرح نوسازی بافت‌های فرسوده است،‌ این در حالی است که باید مسکن مهر در قالب بافت فرسوده اجرا می‌شد تا به این طرح رونق دهد.
وی در همچنین با اشاره به بافت تاریخی شوشتر،‌ اظهار داشت: سختگیری‌های بی مورد،‌ نوسازی بافت‌های فرسوده را در این محدوده با مشکل مواجه کرده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول