اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اواخر امسال؛

آیین خیمه‌برداری نوش آباد ثبت ملی می‎شود

خبرگزاری فارس: ثبت آیین خیمه برداری نوش آباد روی میز کارگروه بررسی آثار، اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت و تا اواخر امسال ثبت ملی می‌شود.

آیین خیمه‌برداری نوش آباد ثبت ملی می‎شود
سعید احمدی  در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ثبت ملی تعزیه و مراسم خیمه برداری شهرستان نوش آباد اظهار داشت: مسئولان شهرستان آران و بیدگل پس از تکمیل پرونده آیین محلی خود که با نام خیمه برداری نامیده شده است، جزییات و شیوه برگزاری این آیین را که از صدها سال پیش در این شهرستان برگزار می‎شود، به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ارسال کرده‎اند.
وی افزود: زمان دقیق و اعلام نهایی ثبت ملی آیین خیمه برداری نوش آباد از یک هفته تا یک سال به طول می‎انجامد و هنوز زمان دقیق آن مشخص نیست، اما مشخص نبودن زمان آن به معنای رد آن نیست.
مسئول امور شهرستان‎های اداره امور فرهنگ و امور اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه حجم درخواست برای ثبت آثار بسیار زیاد است، بیان داشت: به طول انجامیدن ثبت ملی آثار به این دلیل است که حجم آثار ارسالی و درخواست برای ثبت ملی آنها زیاد است و تنها یک ارگان به بررسی این آثار می‎پردازد.
وی ادامه اد: به همین دلیل کارشناسان مربوطه با تشکیل کارگروه‎های خاص به بررسی آثار و آیین‎ها می‎پردازند و این کار از یک هفته تا یک سال ممکن است به طول بینجامد.
احمدی همچنین به منافع ثبت آثار و آیین‎های برخی شهرستان‎ها به عنوان آثار ملی گریزی اشاره کرد و گفت: هر گاه یک آیین به عنوان یک اثر ملی به ثبت برسد، شماره ثبت نیز به اسم شهرستان نام‌گذاری می‎شود و حضور این آیین‎ها در جشنواره‎های بین‎المللی و ملی و همچنین دریافت امتیازهای گردشگری از جمله منافع ثبت آثار به عنوان اثر ملی است.
وی اضافه کرد: ثبت آیین خیمه برداری نوش آباد می‎تواند در معرفی این شهرستان و پیشرفت سیاست‎های گردشگری این شهر تأثیر به سزایی داشته باشد و همچنین می‎توان از ثبت ملی آثار به عنوان بهترین امتیاز برای یک شهرستان یاد کرد.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول