اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه ثامن مشهد:

روزانه 100 تن زباله اطراف حرم رضوی تولید می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه ثامن گفت: روزانه به طور متوسط 100 تن زباله از سطح منطقه ثامن جمع‌آوری می‌شود.

روزانه 100 تن زباله اطراف حرم رضوی تولید می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط‌ عمومی و مشارکت‌های مردمی حوزه معاونت خدمات شهری، محسن برزوئی با بیان اینکه در حال حاضر 100 درصد تشرف به حرم از منطقه ثامن صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در ‌حال‌ حاضر منطقه ثامن تنها منطقه در شهر مشهد است که فعالیت روفت‌‌و‌روب و جمع‌آوری زباله در آن به صورت شبانه روزی و سه شیفت انجام می‌شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر 100 در صد جمع‌آوری زباله در این منطقه به صورت مکانیزه و در سه شیفت انجام می‌شود.
برزوئی ادامه داد: به طور متوسط روزانه در منطقه ثامن 100 تن زباله تولید می‌شود که تمامی آن به صورت مکانیزه جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری منطقه ثامن در امر رفت‌و‌روب و جمع‌آوری زباله دارای شرایط خاصی است، اظهار داشت: امر رفت‌وروب و جمع‌آوری زباله در این منطقه در هفت ماه از سال به عنوان شرایط عادی، چهار ماه فوق‌العاده و 15 روز عید نوروز و 15 روز ماه محرم فوق‌العاده ویژه متفاوت است به گونه‌ای که در ایام فوق‌العاده ویژه تمام نیروها و امکانات در این حوزه فعالیت دارند.
شهردار منطقه ثامن ادامه داد: منطقه ثامن دارای دو ناحیه است که در این نواحی در مجموع 400 نفر در امر رفت ‌و ‌روب و نظافت معابر فعالیت دارند.
برزوئی گفت: در حال حاضر سطح منطقه ثامن با دو دستگاه فشار قوی آب، هر کدام با 10 ساعت کاری شست‌و‌شو می‌شوند.
وی همچنین با بیان اینکه به طور متوسط در ناحیه دو منطقه ثامن 15 باکس نخاله ساختمانی جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه ثامن و در راستای طرح نوسازی بافت فرسوده حرم مطهر رضوی بیش از 150 هزار متر مربع از از زمین‌هایی که تحصیل حریم شده‌اند شن‌ریزی شده‌اند و توسط عوامل خدماتی پاکسازی شده‌اند.
شهردارمنطقه ثامن ادامه داد: همچنین  در این منطقه برای پاکسازی دیوارهای معابر از دستگاه سندپلاست و برای شست‌و‌شوی کانال‌ها از کانال‌شوی مکانیزه استفاده می‌شود.
وی در زمینه رنگ‌آمیزی جداول نیز اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری بیش از 30 هزار متر از جداول سطح منطقه به همراه المان‌های شهری رنگ‌آمیزی شده است.
برزوئی خاطرنشان کرد: همچنین سایبان‌های پارچه‌ای و حلبی معابر اصلی در منطقه ثامن با سایبان‌های چرمی با رنگ هماهنگ تعویض شده و تمام کرکره‌های واحدهای صنفی حاشیه اصلی رنگ‌آمیزی و منقش به آرم حرم مطهر رضوی شده است.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول