اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

7 درصد جنگل‌ها از تاج پوشش بالای 50 درصد برخوردارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: بخش اعظم جنگل‌های زاگرس مرکزی که در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده از تاج پوشش زیر 50 درصد برخوردار است و تنها هفت درصد این جنگل‌ها از تاج پوشش بالای 50 درصد دارد.

7 درصد جنگل‌ها از تاج پوشش بالای 50 درصد برخوردارند
سعید یوسف‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از مجموع 319 هزار هکتار مساحت جنگل‌های زاگرسی در این استان، تنها 2 هزار و 917 هکتار از جنگل‌های این استان از پوشش تاجی 76 تا 100 درصد برخوردار است و سطحی در حدود 19 هزار و 601 هکتار نیز از پوشش تاجی 51 تا 75 درصد برخوردار است.
وی افزود: بر اساس مطالعات صورت گرفته بیش از 50 درصد این جنگل‌ها از پوشش تاجی یک تا 10 درصد که سطح بسیار پایینی است برخوردارند و میزان انبوهی جنگل در 43 درصد جنگل‌ها هم بین 10 تا 50 درصد گزارش شده است.
یوسف‎پور تخریب طرح‌های توسعه‌ای ناهماهنگ در منطقه را از علل اصلی این کاهش سطح برشمرد و گفت: زراعت دیم زیر اشکوب، تامین سوخت روستاییان از جنگل، چرای دام و بهره‌برداری از محصولات فرعی جنگل و طرح‌های مختلف معدن کاری، میزان انبوهی پوشش تاجی توده‎های جنگلی را به شدت کاهش داده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به تدوین سند آمایش محیط زیست در این استان، گفت: در این سند برنامه‌های، چالش‌های فرارو و ارائه محورهای توسعه زیست‌محیطی به‌صورت جامع بحث و بررسی شده است.
یوسف‌پور ادامه داد: از طریق سند آمایش سرزمین و استان قابلیت‌ها بررسی، ظرفیت‌ها مشخص و بر اساس آن تعیین خواهد شد که هر قسمت و منطقه قابلیت استقرار چه صنعتی دارد.
وی از برخورد جدی و قانونی با متخلفان زیست‌محیطی در این استان خبر داد و گفت: با افرادی که نسبت به محیط زیست بی‌مهری داشته و با انجام اقدامات خرابکارانه سلامت محیط زیست این استان را به خطر ‌اندازند به شدت برخورد می‌شود.
یوسف‌پور توسعه پایدار و متوازن در استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: محیط زیست جزو ثروت و داشته‌های ملی است که نباید به آن خدشه‌ای وارد شود.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول