اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دانشگاه شهید بهشتی؛

همایش جنگل ابر و توسعه پایدار برگزار شد

خبرگزاری فارس: همایش "جنگل ابر و توسعه پایدار" در سالن کرسی حقوق بشر دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

همایش جنگل ابر و توسعه پایدار برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان عصر امروز در حاشیه برگزاری این همایش اظهار داشت: این همایش به همت موسسه طنین طبیعت تیرگان و با همکاری جمعیت دیده‏بان طبیعت شاهرود و کانون دوست‏داران محیط زیست دانشگاه شهید رجایی برگزار شده است.
حمید یزدانی گفت: همایش "جنگل ابر و توسعه پایدار" با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه گردشگری و محیط زیست کشور، معاون گردشگری اداره کل استان سمنان و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود، به مناسبت سال جهانی جنگل‏ها برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را دستیابی به راهکارهای حفظ و حراست از محیط زیست جنگل ابر با هم‏اندیشی محققان و متخصصان عنوان کرد و گفت: استادان برجسته دانشگاه و فعالان گردشگری و محیط زیست کشور اسماعیل کهرم، پیمان یوسفی‏آذر، محمد درویش و ناصر کرمی از جمله سخنرانان این همایش بودند.
وی افزود: «جنگل ابر؛ تنوع زیستی»، «جنگل ابر؛ اکوتوریسم، چالش‏ها و فرصت‏ها»، «جنگل ابر؛ توسعه اقتصاد محلی- تهدید یا فرصت»، «جنگل ابر؛ آموزش‏های عمومی حفاظت از میراث طبیعی» و «جنگل ابر؛ مدیریت بحران» از مهم‏ترین محورهای این همایش بود.
یزدانی گفت: در پایان همایش، ضمن تقدیر از فعالان عرصه حفظ و حراست از جنگل ابر، بیانیه‏ای از سوی تمام شرکت‏کنندگان در مراسم در رابطه با مشکلات مربوط به جنگل ابر و حفاظت از این جنگل منتشر شد.
جنگل زیبا و خوش آب و هوای «ابر» در حدود 45 کیلومتری شمال شرق شاهرود از جنگل‏های بکر و زیبای استان سمنان است.
این جنگل در زمره جنگل‏های هیرکانی کشور است و به دلیل اینکه فضای جنگل را پوششی از ابر فرا می‏گیرد، جنگل «ابر» نامیده می‏شود.
ارتفاع زیاد از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما، وجود چشمه‏سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از ویژگی‏های این جنگل است.
جنگل ابر ذخیرگاه ارزشمند و بی‏جایگزین درختان جنگلی سرخدار، راش، افرا تخته، و پونه آرام و دو گونه گیاهی کمیاب و حفاظت شده در دامنه جنوبی آن به نام اورس و گونه های جانوری شامل خرس قهوه‏ای، گرگ، پلنگ، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، کل، بز و شوکا است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول