اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه سایبری کشور خبر داد:

وجود 2 میلیون وبلاگ فارسی در فضای مجازی

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه سایبری کشور از وجود بالغ بر 2میلیون وبلاگ فارسی در فضای مجازی خبر داد و گفت: تنها یک‌دهم این وبلاگ‌ها فعال هستند.

وجود 2 میلیون وبلاگ فارسی در فضای مجازی
حسن میثمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به نقش پلیس فتا در برخورد با مجرمان اینترنتی، اظهار داشت: با توجه به اینکه پلیس فتا به تازگی تاسیس شده ولی در این مدت کوتاه بیش از آنچه که حرف بزند، عمل کرده است.
وی با بیان اینکه از تعداد وبلاگ‌نویسان کشور در حال حاضر آمار دقیقی در دسترس نیست، افزود: در حال حاضر بالغ بر 2 میلیون وبلاگ فارسی در فضای مجازی وجود دارد که تنها یک‌دهم این تعداد فعال هستند.
 
* خبرنگاران در دنیای وبلاگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند
 
میثمی به وجود بیش از 400 هزار وبلاگ در فضای بلاگفا اشاره کرد و اذعان داشت: خبرنگاران در دنیای وبلاگ‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند زیرا منابع موثقی از اطلاعات هستند که می‌توانند با ارائه نظرات شخصی خود نسبت به آنها مخاطبان بسیاری را جذب کنند.
وی تصریح کرد: بسیاری از خبرنگاران مطرح رسانه‌هایی مانند صدا و سیما و برخی خبرگزاری‌ها وبلاگ‌های موفقی را اداره می‌کنند و مخاطبان و علاقه‌مندان ویژه‌ای دارند.
 
* گذر از فیلترینگ جرم است

این مسئول با بیان اینکه آسیب‌های جدی در کمین دانشجویان عضو شبکه‌های اجتماعی نشسته است، افزود: گذر از فیلترینگ جرم است زیرا استفاده از فیلتر شکن‌ها و VPN برای کاربر اینترنت مشکلات زیادی را به همراه می‌آورد.
وی، دانشجویان را مغز متفکر جامعه خواند و گفت: گذاشتن اطلاعات و عکس‌های شخصی و خانوادگی دانشجویان روی صفحه شبکه‌های اجتماعی درست نیست و بعدها جمع‌آوری اطلاعات را با مشکل مواجه می‌کند.
میثمی در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی را برای فرد هزینه‌بردار دانست و گفت: طبق گزارش پلیس اینترنتی افرادی که اطلاعات خود را روی صفحه شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک می‌گذارند، دچار سوءاستفاده‌هایی از افراد سودجو شده‌اند.
وی اذعان داشت: دانشجویان مجرد از قرار دادن اطلاعات شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی به طور جدی اجتناب کنند.
 
* وبلاگ‌های فارسی به گسترش زبان فارسی کمک می‌کند

مدرس حوزه سایبری کشور با بیان اینکه پس از انتخابات 88 استفاده از وبلاگ‌ها بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است، ابراز داشت: امروز شاهد حلقه گسترده‌تری از حضور مردم در استقبال از وبلاگ‌های فارسی زبان هستیم.
وی، وجود و گسترش وبلاگ‌های فارسی زبان را موجب گسترش زبان فارسی دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت یک وبلاگ‌نویس گفتن حقیقت و واقعیت بر مبنای صداقت است.
میثمی، داشتن احساس مسئولیت را بزرگ‌ترین وظیفه وبلاگ نویس دانست و یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های وبلاگ‌نویسی و نیز تبلیغات رسانه‌ای در گسترش وبلاگ‌نویسی کشور تاثیرگذار است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول