اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 90؛

جمعه بازار یاسوج جمع‌آوری می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار یاسوج با اعلام خبر احداث یک مرکز خرید هدفمند برای فروش محصولات تولیدی و خانگی در شهر یاسوج، گفت: روز بازار کنونی یا همان جمعه بازار این شهر تا پایان سال جاری جمع می‌شود.

جمعه بازار یاسوج جمع‌آوری می‌شود
قباد نگین‌تاجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: مکان کنونی جمعه ‌بازار شهر یاسوج مناسب کاربری تعریف شده برای آن نیست و تا پایان سال 90 این مرکز تعطیل خواهد شد.
شهردار یاسوج با بیان این‌که سیاست شهرداری بر حذف جمعه ‌بازار است، گفت: این موضوع ابلاغ شده و در سال آینده هیچ قراردادی تمدید یا بسته نمی‌شود.
وی با تایید خطر بازگشت دست‌فروش‌ها به سطح شهر، بیان داشت: روز بازار با تعریف کاربری خاص آن در مکانی دیگر با در نظر گرفتن زیرساخت‌ها احداث خواهد شد.
نگین‌تاجی افزود: سیاست ما در احداث مراکز خرید این‌چنینی فروش محصولات تولیدی و حمایت از مشاغل خانگی است و معمولا" در این مراکز خرید، تولیدات داخلی و متفاوت روستاییان در یک روز مشخص به ‌فروش می‌رسند.
وی گفت: مرکز کنونی جمعه ‌بازار چنین شرایطی ندارد و هم ‌اکنون در مرکز جمعه ‌بازار یاسوج نه خریدار راضی است و نه فروشنده.
شهردار یاسوج با اشاره به بار ترافیکی و بروز تصادفات رانندگی در محل جمعه‌ بازار یاسوج ادامه داد: این مرکز خرید در ابتدای ورودی یاسوج از سمت اصفهان واقع شده و چهره‌ای نازیبا را به شهر توریستی یاسوج داده که با احداث یک مرکز هدفمند در نقطه‌ای مناسب، هم به نیاز شهروندان پاسخ خواهیم داد و هم این مشکلات شهری حاصل از احداث جمعه‌ بازار کنونی را برطرف می‌کنیم.
وی عنوان کرد: ایجاد یک بازار بدون آن‌ که مالیات، عوارض و یا اجاره‌ای اخذ شود موجب ضرر و زیان به کسب‌ و ‌کارهای دائمی در سطح شهر می‌شود و این موضوع مغایر با سیاست‌های شهرداری است.
نگین‌تاجی تصریح کرد: به‌جای آن‌که مرکزی را احداث کنیم که در آن اجناس با هر قیمتی و هر کیفیتی به مردم فروخته شود، می‌خواهیم یک مرکز هدفمند با رعایت قوانین و ضوابط بازار و مدیریت شهری در نقطه‌ای مناسب احداث کنیم که هم مردم، هم فروشندگان و هم صاحبان مشاغل دائمی و ثابت در سطح شهر یاسوج راضی باشند.
وی با بیان این‌که وجود دست‌فروش‌ها یک مشکل اساسی در شهر یاسوج بوده، خاطرنشان کرد: احداث این مرکز تا حد زیادی این معضل را برطرف کرده ولی اکنون زمان آن رسیده که گامی به جلو برداشته و با احداث مرکزی جدید دیگر شاهد مشکلات فعلی در ورودی شهر یاسوج نباشیم.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول