اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

87 درصد نیروهای شهرداری‌ها فاقد تخصص هستند

خبرگزاری فارس: معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: 87 درصد نیروهای شهرداری‌ها در کشور فاقد تخصص هستند.

87 درصد نیروهای شهرداری‌ها فاقد تخصص هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان قزوین، محسن کوشش تبار در همایش آموزشی و توجیهی معاونان عمرانی، شهرداران و مدیران شهری استان‌های قزوین و زنجان که توسط جهاد دانشگاهی قزوین برگزار شد، بیان کرد: تعداد پست‌های تعریف شده در شهرداری‌ها باید به کمتر از یک سوم فعلی کاهش یابد که تعداد پست‌های مصوب سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور حدود 70 هزار پست سازمانی است در حالی که 240 هزار نفر در شهرداری‌های سراسر کشور مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: 87 درصد شاغلین در شهرداری‌های سراسر کشور  غیرمتخصص هستند و تلاش سازمان این است که حدود 40 تا 50 هزار نفر از شاغلین با توجه به پر شدن خدمتشان بازنشسته شوند که اغلب آنها در پست‌های کارگری مشغول هستند.
معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: بخش زیادی از این نیروها از طریق آموزش تبدیل وضعیت می‌شوند، جهاد دانشگاهی که یک نهاد پیشرو آموزشی است، می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و ما برای آموزش نیروها در این سازمان که اغلب آنها از تحصیلات پایین برخوردار هستند، برنامه داریم.
وی بر پرهیز از جذب نیروها از طریق غیر قانونی و غیر تخصصی تأکید کرد و افزود: در حال حاضر حدود 30 درصد پست‌های تخصصی شهرداری‌ها اشغال شده است و این در حالیست که تا رسیدن به 70 هزار پست باید تلاش کنیم.
کوشش تبار با اشاره به برنامه‌های این سازمان تا پایان برنامه پنجم توضیح داد: تأمین کمی منابع مالی شهرداری‌ها با رویکرد تخصص و تعهد، ترمیم نیروها با آموزش، بالا بردن با سطح نظارت و هدایت و برنامه‌ریزی‌ها در شهرداری‌ها با ایجاد پست‌های مرتبط و جدا سازی امور تصدی‌گری و اجرایی از شهرداری‌ها از طریق تشکیل تعاونی‌ها و محول کردن آنها به بخش خصوصی است.
در ادامه مدیرکل امور شهری استانداری قزوین اظهار کرد: بیش از 10 سال است که استخدام در شهرداری‌ها از طریق آزمون صورت نگرفته است که این موضوع فتح باب امیدوار کننده‌ای برای جذب نیروهای کارشناسی در بدنه شهرداری‌هاست.
غلامحسین اسلامی صدر تصریح کرد: بیش از 4 هزار و 500 نفر در قزوین برای استخدام در آزمون شهرداری‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که 217 نفر در این آزمون پذیرفته می‌شوند.
وی اعلام کرد: بیش از 50 درصد نیروهای شهرداری استان قزوین زیر دیپلم هستند و از سال آینده به طور مرتب موضوع استخدام نیروهای متخصص و دانشگاهی در شهرداری‌ها دنبال می‌شود.
در این همایش معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: جهاد دانشگاهی این نهاد آموزشی آماده است تا نیروهای شهرداری‌های سراسر استان را از آموزش‌های تخصصی و کاربردی برخوردار کند.
بیتا باقرزاده افزود: جهاد دانشگاهی در راستای اهداف کلان خود در کشور فعالیت می‌کند و جهاد دانشگاهی از هرگونه برنامه آموزشی برای ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های آموزشی استقبال می‌کند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول