اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوثر:

برای پالایش درونی جامعه نیاز به امر به معروف داریم

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان کوثر گفت: پالایش حقیقی جامعه زمانی می‌تواند شکل واقعی به خود بگیرد که در آن فریضه امر به معروف و نهی از منکر احیا شود.

برای پالایش درونی جامعه نیاز به امر به معروف داریم
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام لطف‌الله عبداللهی همزمان با سالروز شهادت امام زین‌العابدین (ع) پیش از ظهر امروز در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان منکر در کوثر اظهار داشت: اگر این فریضه واجب الهی احیا نشود و در جامعه کارکرد درستی نداشته باشد تمیز حق از باطل بسیار دشوار خواهد بود.
امام جمعه شهرستان کوثر با بیان اینکه اصلاح و خودسازی جامعه با عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر امکان ظهور و بروز پیدا می‌کند، افزود: دشمنان ما تمام امکانات و ابزار و اسباب خود را به کار گرفته‌اند تا مردم جامعه را نسبت به این امر بدبین کرده و معروف و منکر را نابجا جلوه دهند تا حقیقت گم شده و غبار باطل و کج‌فهمی جامعه را فرا گیرد.
این مسئول با یادآوری این امر که انجام فریضه امر به معروف در زندگی فردی و اجتماعی نقش بی‌بدیل دارد، تصریح کرد: انجام این فریضه سبب احیای احکام الهی، پیشگیری از معاصی و دیگر آسیب‌هایی می‌شود که ممکن است در طی تاریخ جامعه را به اشکال مختلف تهدید کند.
عبداللهی با اشاره به مجاهدت امام سجاد در تبیین و روشنگری راه و مسیر آرمانی پدر بزرگوارش امام حسین (ع) گفت: امام سجاد و حضرت زینب پیام‌رسانان حقیقی حقیقت کربلا بودند که اگر روشنگری و آگاهی‌بخشی آنها نبود به یقین بسیاری از حقایق در دشت کربلا پنهان می‌شد و حتی امروز به شکل متفاوت‌تری عرضه می‌شد.
امام جمعه شهرستان کوثر یکی از بنیانگذاران ناهمگون نشان دادن فریضه امر به معروف و نهی از منکر را فرقه ضاله وهابیت بیان کرد و افزود: این فرقه شنیع و جاهل با تمام کینه‌توزی که به اسلام و مسلمانان به ویژه شیعیان دارد، تلاش می‌کند آرمان مکتب عاشورا را گونه‌ای دیگر جلوه دهد اما غافل از این امر که خود نهضت اباعبد‌الله‌الحسین و آموزه‌های آن حضرت در 10 روز اول ماه محرم مسیر و راه را برای همه ما روشن می‌کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل وی در پایان سخنان خود از دلسوزان و متولیان این حوزه به ویژه امر کنندگان به معروف و نهی ‌کنندگان از منکر خواست به اشکال مختلف انجام این فریضه به ویژه تذکرات لسانی و ممانعت از حرکت‌های خشونت‌آمیز در این حوزه توجه کنند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول