اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه گرمسار:

عزاداران حسینی امر به معروف را ترویج کنند

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ حوزه علمیه جوادالائمه (ع) گرمسار تاکید کرد: عزاداران حسینی در مراسم خود باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را ترویج کنند.

عزاداران حسینی امر به معروف را ترویج کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‏الاسلام علی غائبی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری امام حسین (ع) که در هیئت رزمندگان اسلام گرمسار برگزار شد، افزود: هدف اصلی قیام امام حسین (ع) در روز عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.
وی با انتقاد از نحوه پوشش نامناست در جامعه اظهار داشت: متاسفانه این نحوه پوشش معضی برای جامعه شده و خسارات جبران‏ناپذیری را به همراه خواهد داشت.
غائبی افزایش طلاق، درگیری‏های خانوادگی، کاهش اعتماد زوجین به یکدیگر و افزایش سن ازدواج را به خاطر پوشش نامناسب بانوان در جامعه دانست و گفت: وظیفه همگان است که به بهترین شیوه با این تهاجم فرهنگی مبارزه کنند.
در این مراسم، مهدی اسفندیاری، محمدنبی رحمانی و جواد عسگری مداحان اهل بیت (ع) به ذکر مصیبت حضرت زینب (س) و یتیمان اهل بیت (ع) در روز عاشورا پرداختند.
به گزارش فارس؛ همچنین سرپرست فرهنگی تبلیغی سرخه از توزیع اقلام اساسی مورد نیاز بین هیئت‏های مذهبی این شهر به مناسبت ماه محرم خبر داد.
حجت‏الاسلام صادق بخشی افزود: همه ساله در ایام محرم و صفر، اداره بازرگانی با همکاری تبلیغات اسلامی سهمیه قابل توجهی از روغن، برنج و شکر بین هیئت‏های مذهبی توزیع می‏کند.
وی با بیان اینکه این سهمیه جهت اطعام به عزاداران حسینی توزیع می‏شود، اظهار داشت: سهم کانون تبلیغات سرخه از این اقلام، 2 هزار برگ حواله برنج، 500 برگ روغن و 500 برگ شکر بوده است.
بخشی تعداد هیئت‏های مذهبی سرخه را 21 هیئت عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد، هفت هیئت در ایام خاص مثل محرم و صفر و بقیه در طول سال فعال هستند.
سرپرست فرهنگی تبلیغی سرخه ساماندهی هیئت‏های مذهبی را طبق اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی از وظایف این نهاد فرهنگی دانست.
بخشی تاکید کرد: در راستای سیاست‏های نظارتی و حمایتی علاوه بر هیئت‏های مذهبی، این سهمیه شامل مساجد و تکایا هم می‏شود.
وی تصریح کرد: در کنار اقلام مادی، اقلام فرهنگی نظیر، بنر، پوستر و مجله نیز بین هیئت‏های مذهبی توزیع شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول