اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام محرم توسط شرکت آبفار صورت می‌گیرد؛

ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در ایام محرم ترویج و فرهنگ صحیح مصرف آب در روستاهای استان زنجان توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و با همکاری تبلیغات اسلامی استان زنجان صورت می‌گیرد.

ترویج فرهنگ صحیح مصرف آب در روستاهای زنجان
یدالله حسنی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان در ایام ماه محرم اقدام به توزیع بروشور و پوستر استفتائات مراجع عظام در بین وعاظ و روحانیون کرده است، اظهار داشت: در این ایام برنامه‌ریزی‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی صورت گرفته از سوی سازمان تبلیغات اسلامی استان و شرکت آبفار در راستای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی فرهنگ صحیح مصرف آب ضرورت دارد.
وی به بیان نقش و جایگاه نعمت خدادادی و ضروری آب در زندگی و حیات بشری پرداخت و افزود: در همایش روحانیون و مبلغان دینی پوسترهای تبلیغاتی در بین روحانیون توزیع شده تا آنان در زمینه اهمیت مصرف آب و جایگاه آن در جامعه و زندگی بشری در جلسات وعظ و خطابه در روستاهای استان زنجان به ایراد سخنانی بپردازند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان با بیان اینکه در شهرستان طارم نیز کارگاه‌های آموزشی تعمیر و نگهداری تاسیسات آبرسانی به منظور ارتقای سطح آگاهی در بین آبداران برگزار شده است، خاطر نشان کرد: در این کلاس‌ها مبانی مدیریت مصرف آب به آبداران آموزش داده شده است.
 وی با اشاره به محدودیت منابع آبی در استان زنجان تصریح کرد: مدیریت صحیح منابع آبی و ارائه خدمات مطلوب به روستاییان از ضرورت‌هاست و تلاش می‌شود تا میزان پرت و تلفات آب کاهش پیدا کند.
حسنی با اشاره به اینکه شرکت آب‌ و فاضلاب استان زنجان در حال حاضر به جمعیتی بالغ بر 387 هزار نفر خدمات ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: این شرکت‌ 526 روستا را در استان پوشش می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی استان زنجان با اشاره به احداث 329 حلقه چاه به عنوان برنامه‌های شش ماه نخست سال‌جاری ادامه داد: ایجاد 328 دهنه چشمه، 161 رشته قنات و ایجاد 2 هزار و 209 خط انتقال آب شرب برای روستاییان از اقدامات این شرکت است.
وی به اقدامات در دست اجرای شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم سال‌جاری این شرکت اقدام به حفر و تجهیز 21 چاه، بهسازی پنج دهنه چشمه و هشت رشته قنات می‌کند.
حسنی به بیش از یک هزار مورد کلر سنجی آب‌های روستایی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این تعداد 90 درصد بیش از شاخص کشوری انجام گرفته است.
 مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب روستایی استان زنجان به ارتقای شاخص‌ها در روستاها اشاره کرد و افزود: 38 میلیارد تومان اعتبار به منظور ارتقای شاخص‌ها در روستاهای استان زنجان مورد نیاز است.
وی با اشاره به مشکل فاضلاب چهار روستای بالای سد تهم گفت: مطالعات فاز یک و دو در این روستاها صورت گرفته و در مرحله دریافت اعتبار قرار دارند.
انتهای پیام/20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول