اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کرمان صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش بین‌المللی معماری دست‌کند

خبرگزاری فارس: نخستین همایش معماری دست‌کند در نیمه نخست اردیبهشت سال 91 به همت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان در این شهر برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بین‌المللی معماری دست‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ با توجه به آنکه در دهه‌های اخیر سمینار مشابهی در سطح بین‌المللی با این موضوع برگزار نشده، این همایش سبب معرفی هر چه بهتر ایران و آثار آن در سطح جهانی است.
برگزاری این همایش در آستانه ارسال پرونده ثبت جهانی میمند نیز تأکیدی بر ارزش‌های بی‌نظیر این منظر فرهنگی است، که با تبادل تجربیات داخلی و خارجی می‌تواند هر چه بهتر در تحقق اهداف و برنامه‌های حفاظتی آینده چنین سایت‌هایی گام برداشت.
دیدگاه‌ها، تعاریف و اصطلاحات؛ ریخت شناسی و انواع گونه‌های معماری دست‌کند و نوع کاربرد؛ باورها، اعتقادات و فرهنگ شفاهی در معماری دست‌کند؛ مجموعه‌های دست‌کند، زیبایی شناسی در معماری دست‌کند؛ بررسی سازمان فضایی، بررسی سیر تحول معماری دست‌کند در تاریخ معماری و شهرسازی ایران؛ شیوه‌های مستندسازی، آسیب شناسی و طراحی در معماری دست‌کند؛ شیوه‌های حفاظت، مرمت، احیا و نحوه مداخلات و شیوه‌های نوین استفاده از معماری دست‌کند در معماری معاصر به عنوان محورهای این همایش تعیین شده است.
مهلت ارسال خلاصه مقالات سی‌ام آذر ماه جاری است که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به با شماره تلفن 33953003-021 گیرند.
در برگزاری این همایش که دانشگاه هنر تهران، دفتر منطقه‌ای یونسکو، دانشگاه علم و صنعت، کمیسیون ملی یونسکو، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شهید باهنر کرمان و پایگاه میراث فرهنگی و گردشگری میمند مشارکت دارند.
معماری دست‌کند از جمله گونه‌های معماری است که در دو دهۀ اخیر توجه مجامع حرفه‌ای و علمی جهانی را به خود مشغول کرده است.
این نوع از معماری که در دهه‌های 70 میلادی بی‌اهمیت و غیر قابل قبول بوده در سال‌های اخیر به عنوان هنر خلاقانه بشر در به آشتی رسیدن با طبیعت مطرح شده و در سراسر جهان مورد توجه است.
در ایران نیز با پیشینه ارزشمند خود و به ویژه به دلیل ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی متنوع، یکی از کشورهای دارای آثار دست‌کند در انواع گونه‌ها است که تلاش برای شناسایی و معرفی آنها و استفاده از تجربیات سایر کشورها در راستای حفاظت این آثار ارزشمند می تواند بسیار مفید باشد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول